Tom Ford Mandarino di Amalfi adverteert met sensuele beelden
Zoals gewoonlijk provoceert Tom Ford ook in de campagne voor Tom Ford Mandarino di Amalfi diverse frisse achteraanzichten. Deze lichaamsdelen lijken niet gekleed tegen de zon (en de ogen). Of de stoelen van mannelijke of vrouwelijke modellen zijn, wordt de toeschouwer echter niet duidelijk gemaakt. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat Mandarino ontworpen is als een uniseks parfum. Zowel mannen als vrouwen moeten zich door de campagne evenzeer aangesproken voelen.
In ieder geval komen verschillende geuren uit Tom Ford's mediterrane serie op de bodem terecht. Net als in de campagnes voor Portofino en Costa Azzurra, is de plek voor Mandarino beperkt tot deze korte presentatie van tegenstellingen. Naakte lichamen in helder licht, overspoeld met vloeistoffen, meer inspanning zou niet langer voldoen aan het eenvoudige karakter van de geur.
Terwijl het concept en het geurenkarakter een harmonieus geheel vormen, zorgt het fonkelende water dat op de achtergrond in het zonlicht glinstert voor een extra fris effect. Bovendien verhoogt het koele water het gewenste contrast tussen warmte en koeling. De advertentie onthult ook dat Mandarino als een eau de Keulen met duidelijke citrusnoten is het meest effectief in de zomer. De naaktheid van de lichamen geeft een indicatie van de sensuele noot van het parfum. Het gelijkaardige concept van de verschillende advertenties, die alleen verschillen in details, benadrukt de saamhorigheid van de composities van deze reeks.
De serie-achtige campagne stimuleert overigens de wens om elke geassocieerde geur uit te proberen. Of ze nu vernoemd zijn naar Portofino, Amalfi of Costa Azzurra, de geuren doen niet alleen vermoeide zintuigen herleven, ze wekken ook, samen met hun advertenties, een verlangen op naar het land waar de citroenen bloeien, voor zon, vakantie en heerlijke Italiaanse keuken.