Zomer, zon, paparazzi
De reclamecampagne van Tom Ford Fleur de Portofino Acqua is provocerend, zoals we van eerdere campagnes gewend zijn. Deze keer is het echter iets zachter dan gewoonlijk. De Tom Ford Fleur de Portofino Acqua-reclame duurt slechts tien seconden, maar zegt alles wat gezegd moet worden. De visuals van de reclame tonen zes verschillende beeldsecties en zien eruit alsof er een retrofilter is toegepast. Aan het begin zie je kort een man met een camera. Hij lijkt een paparazzo te zijn. Naarmate de reclame vordert, tonen de verschillende clips voor Tom Ford Fleur de Portofino Acqua veel verschillende mannen en vrouwen die op vakantie lijken te zijn. Sommigen liggen in het zwembad, anderen zie je zonnebaden. Je voelt de zinderende en erotische sfeer van de scène. De zongebruinde huid van de modellen en acteurs geeft de Tom Ford Fleur de Portofino Acqua reclame de finishing touch.
Opvallend is dat het turquoise zwembadwater precies overeenkomt met de kleur van het flesje. Dit is te zien in het midden, verdeeld in twee beelddelen, van boven naar beneden. Aan het einde van de reclame van Tom Ford Fleur de Portofino Acqua worden de vermeende paparazzi op heterdaad betrapt en eindigt de reclame. Er is geen enkele dialoog, alleen zachte muziek begeleid door zacht gelach, het geluid van kabbelend water in het zwembad en verschillende camerageluiden zoals zoom en ontspanner. Helemaal aan het einde worden de naam van het merk, Tom Ford, en de naam van de collectie in de Tom Ford Fleur de Portofino Acqua, Neroli Portofino collectie, kort weergegeven op een zwarte achtergrond met witte letters.