De fascinatie van fijne ingrediënten
Vergeleken met andere campagnes waarmee het uitgesproken zelfbewuste label uit New York voor opschudding heeft gezorgd, was de lancering van Tom Ford Vert Bohème nogal eenvoudig en onspectaculair. In de korte advertentie, die maar een halve minuut nodig heeft om zijn punt te maken, verschijnt noch de ontwerper Tom Ford zelf noch schaars geklede mannelijke lichamen die de aandacht trekken.
De campagne voor Tom Ford Vert Bohème richt zich op de magie en verleidelijke kracht van de exquise, kostbare grondstoffen van het parfum. Het allereerste shot van de tv-reclame onthult dat Tom Ford Vert Bohème "stralend, etherisch, goddelijk" is en deel uitmaakt van de Private Blend Collection van het label. Onder dit opschrift vult een segment heerlijke Siciliaanse mandarijn, boordevol zoet, aromatisch sap, de hele scène en doet de kijker watertanden. Dit shot alleen al kenmerkt het unieke verkoopargument van het Tom Ford Vert Bohème parfum met zijn sprankelende, pittige frisheid. Een flacon van het parfum verschijnt vervolgens tegen een achtergrond van deels gestileerde, bedauwde bladeren in weelderig middengroen, terwijl een commentaar de kijker informeert over de specifieke uitstraling van frisgroene geurakkoorden in combinatie met de tere bloesems van de magnolia.
Naast de indrukwekkende tv-reclame is de reclamecampagne voor Tom Ford Vert Bohème gebaseerd op een fotoserie waarin de onmiskenbare magie van groene noten en de sprankelende frisheid van het geurwater centraal staan. Alle foto's tonen een flesje van het parfum tegen een achtergrond van diepgroene bladeren die fonkelen in de zon, waarover - net als na een verfrissende regenbui in een tropisch woud - glinsterende beekjes stromen.een andere reeks posters beperkt zich tot een eenvoudige weergave van het flesje en de buitenverpakking.