De reclamecampagne voor Tom Ford Lavender Extrême: fris - anders - stimulerend
Het Tom Ford lavendelparfum voor mannen en vrouwen werd uitgebracht in 2019 en wordt, net als de andere producten in de Private Blend Collection van het label, op de markt gebracht door Estée Lauder Companies.
De promotievideo in zwart-wit gebruikt Tom Ford Lavender Extrême om het bekende fougère-akkoord op een gedurfde en levendige nieuwe manier te interpreteren. De pakkende clip toont de karakteristieke eigenschappen van het eau de parfum in een snelle opeenvolging van zeer korte fades. De schoonheid van lavendel staat centraal, niet alleen als een schoon, fris aroma, maar vol mystiek en mysterieuze facetten.
Het zilveren flesje komt met een zwier uit de duisternis tevoorschijn. Groene planten in de vallei belichamen de frisheid van de geur. In een korte sequentie gloeit een enkele lavendelbloesem paars op en wordt een diva. Maar alleen om weer in de duisternis te verdwijnen... - heel anders dan anders, in het zonovergoten lavendelveld. De zee van lavendel golft in de volgende opening en prikkelt de zintuigen met het idee van zuidelijke zon en sensualiteit. Dan flitst het etiket van het glinsterende zilveren flesje op - charmant en stimulerend.
Het ontwerp van de fles is geïnspireerd op fougère, want de term betekent "zilvervaren". In 2018 slaagde Tom Ford er met Fougère d'Argent en zijn tweelinggeur Fougère Platine in om de associatie met het klassieke mannenparfum te herinterpreteren.
Elke nieuwe scène in de videoclip wordt vereerd met een ander muzikaal akkoord. De aantrekkelijke stem van de verteller prijst Tom Ford Lavender Extrême aan met de attributen fris - anders - stimulerend. De geur is een noviteit omdat de traditionele versie opnieuw is bewerkt en "opgebroken". Zo is er van de goede oude linnenkastgeur iets compleet nieuws gemaakt dat in zijn geheel gedragen zou moeten worden.