Een magische paradijselijke reclamecampagne voor een heel speciaal parfum
Licht, vrijheid, vrouwelijkheid, bloemen en een samenspel van emoties - dat is wat de reclamecampagne voor de Hermès Jour d' Hermès damesgeur kenmerkt. Voor de reclamecampagne heeft Hermès de hulp ingeroepen van de Amerikaanse fotograaf Ryan McGinley. McGinley kreeg artistieke vrijheid bij het realiseren van het thema "vrouw en dag".
De eerste reclamefilm begint met de contouren van een vrouwengezicht en het silhouet van het bovenlichaam en de naakte rug van een vrouw. Als de actrice opstaat uit haar slaap met gesloten ogen, flikkert het licht op haar gracieuze figuur en waait de wind door haar lange haren. Steeds weer danst het bewegende Hermès logo als een lichtbeeld over het vrouwenlichaam en vangt zichzelf in een zijden sjaal die door de lucht glijdt. De Hermès Jour d' Hermès vrouw beweegt zich met plezier naar de open deur, naar het stralende ochtendlicht. Terwijl ze in de uitgestrektheid van de hemel naar de wolken staart, speelt de wind met haar witte jurk. Een gevoel van eindeloze vrijheid, schoonheid en sensualiteit!
Aan het einde van de clip komt het parfumflesje uit de duisternis tevoorschijn in het licht. Terwijl de lichtstralen het parfum verlichten, spreekt een zachte vrouwenstem de naam van het parfum uit. Het tweede reclamefilmpje wordt gekenmerkt door paradijselijke natuurbeelden. Verschillende scènes van een naakte vrouw worden afwisselend getoond in veelzijdige shots van de natuur.
In het begin balanceert de actrice op de leuning van een loopbrug over mistig water bij zonsopgang. Het volgende moment bevindt ze zich in een mistig bos omringd door een zee van rode bloeiende struiken. Terwijl het gele zonlicht aan het firmament opkomt, loopt de Hermès Jour d' Hermès vrouw met een leistenen blik over een natte rots, haar ogen neergeslagen. Aan de rand laat ze haar blik in de verte dwalen. Het in mist gehulde bos strekt zich voor haar uit, terwijl het licht in felle kleuren danst in de lucht.
Overdag is de actrice herhaaldelijk te zien, springend door het met licht overgoten bos of een landschap van mist en sneeuw dat baadt in het licht. s Avonds keert de jonge vrouw terug naar het meer en balanceert herhaaldelijk over de reling van de steiger in de schemering. Wat een dag! Wat een indruk van geur op de blote huid! Gevoelens vol kleuren, geuren, licht en vervuld verlangen. Aan het einde van de reclame verschijnt het opschrift "Jour d' Hermès " aan de horizon, gevolgd door het logo van Hermès Paris dat uit het water opduikt. De video wordt begeleid door het nummer "Home" van DIIV, dat de clip een mystieke, mysterieuze sfeer geeft.