De reclamecampagne Hermès Calèche
Hermès Calèche is een van de klassiekers onder de vrouwengeuren. Het werd in 1961 op de markt gebracht en is uitgegroeid tot een van de populairste eau de parfums van hoge kwaliteit. Tot op de dag van vandaag is er onophoudelijk vraag naar deze unieke geurcompositie.
Dit komt door het sensuele en bloemige karakter van Hermès Calèche. Deze uitgesproken vrouwelijke geur is bijzonder veelzijdig en kan bij talloze gelegenheden worden gedragen. Anderzijds wordt Hermès Calèche in de schijnwerpers gehouden door talrijke reclamecampagnes.
De eerste campagnebeelden voor deze geur, die zowel als eau de parfum en als eau de toilette verkrijgbaar is, ontstonden halverwege de jaren tachtig. De reclameaffiches tonen de stralende flacon gewikkeld in een bruin lint. Let vooral op de lichtbreking in het fijn geslepen glas van de flacon. Latere afbeeldingen tonen Hermès Calèche tegen de achtergrond van een romantische zonsondergang. Deze beelden benadrukken de natuurlijkheid van de geur, maar ook de zonachtige uitstraling.
De laatste imagocampagne vond plaats in 2004. Het Braziliaanse model Liliane Ferrarezi werd gekozen als het gezicht van de campagne. De originele fotoserie uit de jaren '80 diende als basis, alleen werd de flacon vervangen door het model gewikkeld in het bruine lint. Liliane Ferrarezi is sinds 2002 een van de beroemdste modellen ter wereld. Ze verscheen al op de catwalk voor Marc Jacobs, Gap en Calvin Klein. Ze heeft ook geposeerd voor het vrouwenparfum Davidoff Echo Women en stond op de cover van Vogue.