De Teint Miracle Cushion LSF 23 Foundation combineert dekking, hydratatie en breedspectrum zonbescherming. De innovatieve formule is ontworpen als een kussen dat verzadigd is met make-up. Hierdoor is het makkelijker aan te brengen en te verwijderen, zodat de dekking kan worden opgebouwd op basis van huidtype of probleemgebieden. Als je harder op het kussentje drukt, wordt er automatisch meer foundation opgenomen, terwijl zachtjes drukken zorgt voor een kleinere dosis en dus een fijner resultaat. De stijlvolle potjes kunnen ook gemakkelijk opnieuw worden gevuld, waardoor een kosteneffectief en milieuvriendelijk navulsysteem ontstaat. De zogenaamde cushion foundations zijn al erg populair in Azië en worden niet alleen gewaardeerd voor hun applicatie, maar ook voor hun uitgebreide hydraterende eigenschappen.
De Lancôme versie maakt ook indruk met zijn hydraterende bestanddelen, die zorgen voor een bijzonder aangenaam huidgevoel en een egaal resultaat. Bovendien helpt een zonbeschermingsfactor van SPF 23 de huid te beschermen tegen schadelijke UV-straling in het dagelijks leven. Deze kan niet alleen irritatie en zonnebrand veroorzaken bij gevoelige huidtypes, maar kan ook door licht veroorzaakte tekenen van huidveroudering versnellen. De starterset met blikje en luchtkussen bevat ook een kleine sponsapplicator met een praktische houder voor de vingers. Dit maakt de compacte Teint Miracle Cushion LSF 23 foundation ideaal voor op reis en een alternatief voor vrouwen die geen poeder- of compactfoundation willen gebruiken. De gouden roos is al sinds halverwege de jaren 30 het logo van Lancôme. Armand Petitjean richtte het merk op en stelde hoge kwaliteitsnormen met de allereerste geurcollectie. Dit werd snel gevolgd door de eigen verzorgingsproducten van het bedrijf, waarvoor nieuwe texturen en productieprocessen werden onderzocht. Tot op de dag van vandaag zijn producten zoals Miracle Cushion het bewijs van innovatieve onderzoeksbenaderingen met behoud van hun hoge kwaliteit, betrouwbare toepassing en duurzaamheid. Onder het beschermheerschap van L'Oréal heeft Lancôme zich kunnen vestigen als een van de marktleiders in de luxe verzorgings- en cosmeticasector, en niet alleen in Duitsland.