Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

De geur

Lancôme Ô de l'Orangerie is een uitstekende geur gemaakt ter ere van oranjebloesem. Hier vindt men een zeer verkwikkende frisheid, die tegelijkertijd zeer elegant overkomt. Men heeft de indruk dat men in een zee van bloemen loopt, omgeven door een delicaat aroma van een verfrissend groen. Lancôme Het Ô de l'Orangerie combineert het sensuele, elegante aroma van oranjebloesem met een fijn vleugje hout.
In de topnoot zorgen zomerse aroma's zoals sinaasappelbloesemolie en de fruitige, sprankelende sinaasappelbloesem voor de eerste indrukken. Deze eerste opening wordt verfijnd door bergamot, zodat ook het verfrissende karakter van de geur wordt benadrukt. De hartnoot wordt gekenmerkt door extreem vrouwelijke aroma's.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Oranjebloesem absolu en jasmijnbloesems zorgen voor deze indruk, waardoor de drager een natuurlijke elegantie en een lichte aanraking van onweerstaanbaarheid krijgt. De basisnoot wordt gedomineerd door vrouwelijke, sensuele houtsoorten. Cederhout en benzoëhars ronden de geur Ô de l'Orangerie perfect af.Lancôme

Twee sterren parfumeurs gemaakt Lancôme Ô de l'Orangerie

Lancôme Ô de l'Orangerie is het resultaat van een samenwerking tussen twee zeer succesvolle parfumeurs - Anne Flipo en Dominique Ropion. Flipo komt uit Picardië, een zeer landelijke streek ten noorden van Parijs. Na haar studie bij ISIPCA werkte Flipo eerst samen met gerenommeerde parfumeurs als Michel Almairac, waar ze haar eerste ervaringen opdeed. Ze werkt sinds 2004 voor IFF en heeft verschillende geuren gemaakt die allemaal een speciaal tintje hebben.
Flipo probeert graag nieuwe dingen uit en experimenteert rond, zodat ze niet in een bepaalde richting geclassificeerd kan worden. Deze veelzijdigheid en onvoorspelbaarheid zijn wat haar succes maken. de tweede parfumeur, Dominique Ropion, is een van de beste in zijn vakgebied vandaag. Ropion onderscheidt zich vooral door zijn kennis van de verschillende grondstoffen, zodat hij vooraf bepaalde conclusies kan trekken over het eindproduct.
Ropion is net als Flipo niet verankerd in vaste structuren, maar probeert graag iets nieuws. Na zijn studie aan Roure Bertrand Dupont werkte Ropion onder meer voor Florasynth en Dragoco. Net als Flipo werkt hij sinds 2000 voor IFF. Met Lancôme Ô de l'Orangerie hebben de twee een onvergetelijke geur gecreëerd en zijn ze uiteindelijk opgenomen in de lijst van topparfumeurs.

Flesje van Lancôme? de l? oranjerie betoverd in klassiek design

Lancôme? De l? Orangerie is één van de klassiekers in de wereld van de parfums. De geur werd in 1969 door het Franse traditionele huis gepubliceerd. De fles ziet er net zo klassiek uit als de geur. Deze is voorzien van klassieke elementen en wordt gehouden in een lichtgroen kalk. De dop van deze edele fles is versierd met de engravure van de geurnaam.
Deze klassieke stijl en de elementen die daarvoor worden gebruikt, evenals de kleur- en gravure geven de fles een zekere elegantie die perfect bij de geur past. De fles zelf zet je in de Flair van de Cote D? Azur. Wat een geweldig ontwerp.

Reclamecampagne "Lancôme Ô de l'Orangerie" wekt de trek naar de zomer

De reclamecampagne voor Lancôme Ô de l'Orangerie brengt de kijker meteen in een zomerse stemming. Op de foto staat een jonge, moderne en zelfbewuste vrouw in een helling vol sinaasappelbomen, licht gekleed in de zomer. Op de achtergrond is er een helderblauwe lucht en schijnt de zon door de takken, waardoor de zee op de achtergrond in lichtblauw wordt verlicht.
Deze combinatie wekt meteen het verlangen op naar vakantie, zon en warmte. De picturale symboliek maakt meteen duidelijk dat dit een frisse zomergeur is. Door de sinaasappelbomen te incorporeren kan de toeschouwer ook direct raden wat voor soort product of geur het is. Bij nader inzien wordt ook het zicht op de Ô, dat in de linkerhelft van het beeld is gecentreerd, ingeschakeld. In deze Ô zit de klassieke limoengroene fles van Lancôme Ô de l'Orangerie.
Zo krijgt men een nog beter beeld van wat hier vertegenwoordigd moet worden. De campagne trekt dus de kijker aan. Eerst worden de kenmerken en eigenschappen van het product gepresenteerd, maar om te voldoen aan de nieuwsgierigheid die nu is ontstaan, moet de kijker een kijkje nemen en pas nu beseft dat dit Lancôme Ô de l'Orangerie van de traditionele Lancôme bedrijf is.