Joie de vivre in paars
De campagne bij de lancering van Giorgio Armani Sì Fiori is gebaseerd op een tv-reclame boordevol actie en succesvolle printreclame. De ster, naast het parfum, is in beide gevallen de bekende actrice Cate Blanchett. Sinds haar Oscar-genomineerde titelrol in de historische film "Elizabeth" is de Australische een van de meest gevraagde actrices in Hollywood. Ze is geëerd met meer dan zeventig internationale prijzen voor haar prestaties, waaronder twee Oscars.
De 49-jarige Cate Blanchett zet op indrukwekkende wijze het personage van het parfum Giorgio Armani Sì Fiori neer. Er wordt geen onschuldige jeugdigheid met adembenemende schoonheid gevraagd, maar een zelfbewuste, moderne dame vol levensvreugde en spontaniteit. De advertentie promoot eigenlijk de hele Sì collectie van Armani, in het bijzonder de originele geur, en verwijst aan het einde naar het nieuwe parfum Giorgio Armani Sì Fiori. Toch kondigt Cate Blanchett in februari 2019 met trots de nieuwe commercial voor Giorgio Armani Sì Fiori aan op haar website.
Met haar getuigenis presenteert de korte film alle facetten van een spontane, zelfverzekerde dame die volop van het leven geniet: elegant op een bal, in een zakelijk broekpak, sensueel, verleidelijk, uitbundig, tijdens het winkelen en tijdens gewaagde parachutesprongs. In elk van deze situaties is de kleur van haar outfit felrood, een teken van uitbundige levensvreugde en lichtheid, terwijl de printcampagne voor de lancering van Giorgio Armani Sì Fiori een meer ingetogen uitstraling heeft. Cate Blanchett poseert afwisselend in een rood en zwart broekpak, haar haar strak achterover gekamd.
De foto's vertrouwen volledig op de symbolische kracht van de gelaatstrekken van de ster, die boven het landschap uitsteken en de relatief kleine flacons op de voorgrond in deze gloed betrekken.