Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

De lichtheid van een stralende zomer

Zonnig, fris gekruid en tegelijkertijd dierlijk: wie van deze geurkleur houdt, wordt verliefd op de geur van Giorgio Armani (2019Light di Gioia ). Als vijfde parfum uit de serie voor Acqua di Gioia (2010, Air di Gioia, Sky di Gioia en Sun di Gioia (alle 2016), breidt Light di Gioia het Giorgio Armani-assortiment zijn levendige zomergeuren uit. Armani viert de stilte van zijn bejaardentehuis op het romantische eiland Panatelleria op Sicilië. Het Light di Gioia weerspiegelt de magie van het licht, dat op de natuur valt en het doet stralen als de zomer. Zo komen hun bloemen en bossen, inclusief al hun facetten, aan het licht en verbinden ze zich met lucht en zon.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

Als uitdrukking van natuurlijke vrouwelijkheid opent Light di Gioia de sappige Siciliaanse bergamot zich met de sprankelende akkoorden. Met zijn tintelende frisheid stimuleert het de zintuigen en verspreidt het een zonnige gloed op de huid. Het boeket van sierlijke, witte jasmijnbloesems opent met bloemige en houtachtige noten, verweven met geurende gardenia's die leiden tot een synthese van witte muskus en kostbare houtsoorten. Het Giorgio Armani Light di Gioia is een zeer langdurige geur. Het is gemaakt voor de zomerse vrouw, die een positieve uitstraling heeft en die van binnenuit in zuiverheid schijnt met zichzelf en haar wereld.

Het licht van het gouden uur

Armani vertrouwde Anne Flipo de realisatie van zijn geurideeën voor Light di Gioia een bloemig-groen-woody mélange die het licht van het "gouden uur" vangt. Al in 2010 bedacht ze samen met Dominique Ropion en Long Doc van IFF, Acqua di Gioia. Hoewel L'Oréal Armanis om geuren geeft, is zijn persoonlijke invloed, ook in hun creatie, tot op de dag van vandaag onmiskenbaar.

Geboren in 1934, Armani brengt ook een Light di Gioia eerbetoon aan zijn eilanden van het licht en viert hun verse citrusvruchten, bloemrijke boeketten, hout en dieren. Pantelleria, Armani's toevluchtsoord, wordt ook wel de "zwarte parel van de Middellandse Zee" genoemd. Het vulkanische eiland ligt in het zuidwestelijke puntje van Italië, 60 kilometer ten oosten van de Tunesische kust. Sterren van de mode-, film- en muziekscene zijn er te vinden of een bezoek aan het wild romantische eiland met zijn luxueuze villa's. Wat Acqua, Sky, Air en Sun di Gioia heeft Giorgio Armani Light di Gioia gecreëerd is helder: water, lucht, lucht en zon hebben het element licht nodig dat 's avonds de kleuren van bergamot, jasmijn en gardenia doet stralen. Witte muskus en edele bossen kondigen de avond aan, die u uitnodigt om u na een zonnige dag terug te trekken.

Na het creëren van bijna 150 geuren van de meest complexe moleculaire verbindingen, richt Armani zich met de 2012 Acqua di Gioia serie op natuurlijke essences. Anne Flipo, de maker van de serie, geeft ook toe dat ze haar wens om terug te keren naar de natuur op een olfactorische manier heeft vervuld. Aquatisch en krachtig, als een emotie van onmiddellijke frisheid: in dit opzicht Giorgio Armani Light di Gioia een nieuwe editie van Acqua.

Gezust door de zon

De ovale fles met Giorgio Armani Light di Gioia zijn holle glazen bodem is geïnspireerd op de zachtheid van een natuurlijke kiezelsteen waarvan het silhouet door de eeuwen heen perfect in harmonie is gebracht met de natuur. Ze draagt een citruskleurige, diagonaal gesneden halfedelsteen als haar flessenkop.

Armani heeft Garret Clifford Designs uit New York belast met het flaconontwerp van de di Gioia-serie. Hun ontwerpteam creëerde aanvankelijk de flacons voor Air, Sun en Sky di Gioia in de vorm van semi-transparante, luchtige waterdruppels. Voor Aqua en Light di Gioia de flessen werden opnieuw ontworpen. Ze kregen een gladder lichaam met zware glazen planken en nieuwe sluizen in de stijl van halfedelstenen. Zo Light di Gioia doen ze denken aan de stenen van het Italiaanse landschap, zoals Armani zegt, in de buurt van de eilanden Pantelleria en Antigua waar hij op woont. In zijn Gioia-serie stelt hij deze ter beschikking van iedereen die lichaam en geest wil kalmeren en uitstralen door middel van natuurlijkheid.

In harmonie met de natuur

Puristisch en alleen online was de reclamecampagne voor Giorgio Armani Light di Gioia . Dit past bij de naturalistische stijl van Armani's di Gioia collectie, gelanceerd in 2010 als tegenhanger van de mannengeurlijn Acqua di Giò. Acqua di Gioia zou een vrouw moeten vertegenwoordigen die sterk en vrijmoedig is, maar die in perfecte harmonie met de natuur leeft. De video Giorgio Armani Light di Gioia die voor dit doel is ontworpen, is met dit in gedachten ontworpen.

Het toont een natuurlijke schoonheid die over de kiezels springt in het midden van het ondiepe water in een korte zwarte strandjurk met naar achteren gekruiste riemen. Ze speelt met kleine steentjes, gooit ze in het water in het licht van de schemering over de zee, pakt ze weer op, blaast ze droog. Tot slot toont ze vier kiezelstenen in haar hand. Deze dragen de fleskleuren van de Acqua di Gioia collectie: munt, blauw, roos en lichtgeel. Een ritmisch lied wordt opgenomen met het koor: "Ik moet de kracht van binnen voelen ...".

Regisseur Victor Claramunt, bekend van zijn korte film "City Blossom", wordt in Spanje gevierd met zijn bekroonde modefilms. Claramunt debuteerde als art director voordat hij zijn eigen films maakte. Elk van zijn korte werken is een eerbetoon aan zijn liefde voor Hollywood en een mix van drama, actie, humor en surrealisme. Claramunt heeft al gewerkt als reclamefilmer voor Coca-Cola, Sony, Nestlé, Castrol en anderen. Claramunt huurde modefotograaf Nathaniel Goldberg en cameraman Axel Kosnefroy uit Parijs in om aan de set te werken. Barbara Palvin, Hongaarse schietster onder de modellen die haar catwalkdebuut maakte voor Prada 2010 tijdens de Milan Fashion Week, zal worden geportretteerd. Palvin rende voor Miu Miu Miu en voor Nina Ricci, Ungaro en Victoria's Secret.