Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo - vurig als lava, verfrissend als zeegolven.

Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo is als een natuurkracht - buitengewoon mannelijk en tegelijkertijd aromatisch en sensueel. Het bijzondere karakter is uniek, betoverend en gedenkwaardig.

Met bergamot, de kruidige hars van de elemis, gember en aquatische cascalon in de topnoot, begint Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo, geïntroduceerd in 1996, uitzonderlijk verfrissend en verkwikkend. In de hartnoot is het vooral aromatisch met roos geranium, salie en rozemarijn. Frankincense en patchoeli vervolledigen de mannelijke en krachtige geurbeleving.

Een verbluffende hint die doet denken aan vurige zwarte lavastenen, maar ook aan het koele azuurblauwe van de Middellandse Zee. Het zorgeloze begin wordt gevolgd door een vlijmscherpe finale. Daartussenin: betoverende magie en harmonieuze samensmelting van contrasterende akkoorden. Wanneer perfectie en kracht elkaar ontmoeten - dan in de geur van Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

Een statement voor mannen voor wie iets bijzonders net goed genoeg is. Deze geur heeft zoveel zien komen en gaan, maar is gebleven. Van beginner tot topverkoper - Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo heeft bereikt wat slechts een paar geuren kunnen: hij is uitgegroeid tot een klassieker die generaties mannen heeft overtuigd.

Alberto Morillas zette Spaans temperament in Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo

Hij is een van de meest succesvolle parfumeurs ter wereld. Zijn geheim zou ook op zijn achtergrond kunnen liggen. Alberto Morillas, de maker van Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo, werd geboren in Andalusië in 1950 en was al op jonge leeftijd geïnteresseerd in parfums en hun productie. Op 20 jarige leeftijd begon de Spanjaard daarom te trainen bij de Zwitserse parfumfabrikant Firmenich in Genève. Het begin van een ongekende carrière.

Met een enorme dorst naar kennis en veel creatieve ideeën, ontwikkelde Spanje's fijnste neus geuren die al klassiekers zijn geworden - zoals Omnia kristallijn door Bvlgari, Acqua di Parma, Bloem door Kenzo of CK One. Morillas doet altijd onderzoek en ontwikkelt zich met grote passie. De luxe merken waar hij zijn fijne neus aan geeft, waarderen dit.

Maar de meester is niet altijd blij als hij een vrouw in het dagelijks leven die draagt een van zijn geuren, hij eenmaal toegelaten in een interview ontmoet. Enerzijds is hij trots op dergelijke momenten, wil hij de betreffende vrouw prijzen voor haar keuze. "Ik zou ook tegen anderen willen zeggen: "Neemt u mij niet kwalijk, u moet uw parfum veranderen", maar dat is niet mogelijk," zegt de parfumexpert.

Op de vraag wat hij niet kon, heeft de parfumeur ook een duidelijk antwoord:"Alles fruitig, dit goedkope spul - verschrikkelijk, ik kan er niets mee doen. Het is noch mooi, noch smaakvol. "Ik hou van het fris, vrouwelijk, mannelijk, warmbloedig, zo zwaar als Belle d'Opium, maar gewoon niet fruitig! Een man die meer dan 100 succesvolle parfums heeft uitgevonden zal zeker precies weten waar hij het over heeft.

In een minimalistisch ontwerp werd een spannende geur gegoten

De geur is net zo krachtig als de fles is minimalistisch. Grote kunst vereist geen uitgebreid ontwerp. Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo kan niettemin inspireren met zijn uiterlijk, omdat het zich in zo'n natuurlijke helderheid bevindt. Maar de fles weerspiegelt ook de geur op een unieke manier.

Alles in het zwart, dat doet denken aan de door hete lava verbrande rots, inspireert de duidelijk gestructureerde en tegelijkertijd een beetje mysterieus ogende schelp. Alsof de naamborden in een glanzend zilver glanzen. De Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo fles zou ook een talisman kunnen zijn die je altijd bij je hebt - voor de speciale momenten in het leven of als supporter in veel een delicate kwestie.

De discreet ontworpen glazen fles symboliseert de drager van zijn geur - de soevereine, sterke en vrijheidslievende man die niet bang is voor avontuur en geen trends nodig heeft. Mannelijk, zonder dominant te zijn, warmte uitstralend en toch avontuurlijk.

Spieren en natuur spelen de hoofdrol in de reclamecampagne van Armani Acqua di Gio Profumo

Water en rock, mens en natuur, zwart-wit - de reclamecampagne van Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo richt zich op de ontmoeting van verschillende krachten en tegenstellingen. Het populaire parfum voor mannen staat bekend als de "geur van vrijheid". Dit onderwerp komt ook in de commercial aan de orde.

Wat de originele Acqua di Gio betreft, is model Jason Morgan het gezicht van de campagne, terwijl fotograaf Matthew Brookes de opnamen maakte. Perfect getrainde spieren, een lichte driedaagse baard en expressieve ogen, die worden benadrukt door de contrastrijke zwart-wit foto's, zijn de kenmerken van de mannen model.

Voor een bijna zwarte achtergrond zijn eerst rotsen te zien, waarop watermassa's spetteren. De versleten stenen druipen uiteindelijk op het naakte lichaam van Morgan. Met een vastberaden blik en volle kracht sprint hij af om een licht te ontdekken aan het einde van de duisternis - vermoedelijk de zon om uit de grot te raden. Hoewel de campagne, in tegenstelling tot het origineel, niet onder water is geschoten, is er toch een verband. Het beeld van de machtige oceaan wordt genoemd. De man bevrijdt zich echter van de engheid en stormen in de richting van vrijheid. De dramatische muziek begeleidt de inspanningen en, zoals het doel zo dichtbij lijkt, zwijgt bijna volledig. Close-ups en slowmotion dragen ook bij aan de opbouw van spanning.

De krachtige beelden belichamen perfect het abstracte concept van vrijheid en plaatsen tegelijkertijd een sportieve, sterke man als protagonist en dus drager van Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo op de voorgrond.