Italiaanse precisie in een notendop
De reclamecampagne voor Giorgio Armani Eau de Nuit is volledig zwart-wit en past binnen het totaalconcept. Zowel de printcampagne als de commerciële glans in de stijl van de jaren twintig en richten zich op de exacte onberispelijkheid van de Italiaanse mode en geuren. Het gezicht van de campagne voor Giorgio Armani Eau de Nuit is de klassieke violist Charlie Siem, die ook als model werkt. Hij siert de printcampagne met zijn gezicht en draagt een elegante smoking van het Italiaanse modemerk Armani.
De commercial voor het parfum is echter geanonimiseerd, omdat het gezicht van het model niet wordt getoond. De aantrekkelijke violist wordt tot in detail gefotografeerd van zijn bovenlichaam terwijl hij een smoking aanbrengt. Tussendoor worden herhaaldelijk close-ups van de fles weergegeven. Aan het eind zie je de hele fles. De instrumentale muziek bestaat uit piano en viool en is daardoor perfect afgestemd op het model. Klassiek, levendig en sensueel, het stuk straalt een mysterieuze uitstraling uit. Door alleen Charlie Siem's bovenlichaam te laten zien en het gezicht in het donker te houden, wordt het mysterieuze nog meer op de voorgrond geplaatst, want als toeschouwer wil je maar al te graag weten wie zich achter het gespierde lichaam verstopt.
Ook het ontwerp van de Giorgio Armani Eau de Nuit flacon inspireert tot de smokingedo, net als de witte accenten die opvallen door het ondoordringbare nachtzwart. Violiste Charlie Siem werd geboren in 1986 in Londen, waar hij op driejarige leeftijd viool leerde spelen. Hij wordt beschouwd als een van de best geklede mensen in de wereld met zijn klassieke, maar ook moderne stijl. Hij hecht bijzonder veel belang aan een perfecte pasvorm en hoogwaardige stoffen. Daarom is hij het perfecte getuigenis voor Giorgio Armani Eau de Nuit. Italiaanse kunst als inspiratie voor bedwelmende en elegante geuren die doen denken aan een ontroerend klassiek stuk - dit is typisch voor het modehuis Giorgio Armani.