De nieuwe editie van de klassieker - De parfumeurs van Dolce & Gabbana pour Femme
Als we kijken naar de geschiedenis van de geur Dolce & Gabbana pour Femme, moeten we opmerken dat er een origineel is uit het begin van de jaren 1990, evenals de huidige heruitgave uit 2012. Jean-Pierre Mary en Martine Pallix creëerden de glamoureuze geur met aldehyden en bloemige noten. Het duo creëerde een link tussen de stijl van de jaren 1980 en de nieuwe trends van die tijd. Mary ontwikkelde onder andere ook Salvatore Ferragamo Pour Homme.
Martine Pallix maakt deel uit van het grote team bij International Flavors & Fragrances. Haar bekendste creaties zijn twee geuren voor Comme des Garcons en Odeurs 53 en 71, maar ze heeft ook geuren gecreëerd voor lifestyle merken zoals Adidas. Ze is nu met pensioen, maar kan veel bekende geuren tot haar prestaties rekenen. Dolce & Gabbana 's parfumlijnen worden nu gecoördineerd door Procter & Gamble Prestige. De bedrijfsgigant heeft veel bekende designer-, lifestyle- en luxemerken in zijn portfolio.
Daarom zijn er veel bekende en wereldberoemde parfumeurs beschikbaar wanneer er nieuwe geuren worden samengesteld. Voor de nieuwe editie van Dolce & Gabbana pour Femme hadden hoofdontwerpers Domenico Dolce en Stefano Gabbana een heel precies idee. In een gesprek met het vakblad WWD noemt Gabbana het geen heruitvinding, maar eerder een verfijning. Het merk is geëvolueerd sinds de jaren 1990, net zoals de twee ontwerpers door de jaren heen volwassen zijn geworden.
De nieuwe versies van de klassieke geur Dolce & Gabbana pour Femme en zijn mannelijke tegenhanger pour Homme zijn bedoeld om dit te weerspiegelen. De flacons zijn hier ook op aangepast. Licht fruitige noten ontmoeten bloemige en zoete noten zoals vanille en marshmallow in de geur. De 2012 editie vertegenwoordigt dus de moderne trends in de parfumindustrie en ook het rijpingsproces van het D&G label. Dit is ook waar Dolce & Gabbana pour Femme voor staat.