Beroemdheden van hoog kaliber en tijdloze geuren
De vrouwengeur Dolce & Gabbana L'Impératrice maakte deel uit van een grootschalige campagne en collectie. Het concept achter de bloemlezing van verschillende geuren zijn de kaarten van de tarot. In 2009 werden voor het eerst drie geuren voor vrouwen en drie voor mannen met dit motief gepresenteerd. Elk belichaamt de verschillende kenmerken van de kaartfiguren en combineert zo verschillende geurnuances en stemmingen. Elke geur kreeg destijds een beroemde peettante of peetvader om het parfum te belichamen. Ze werden allemaal naakt in scène gezet door sterfotograaf Mario Testino.
Naomi Campbell was destijds het gezicht van Dolce & Gabbana L'Impératrice. In de korte reclame worden de voorbereidingen voor de fotoshoot nagespeeld. Campbell wordt vergezeld door Claudia Schiffer, Eva Herzigova, Tyson Ballou, Noah Mills en Fernando Fernandes, die andere geuren van Anthology vertegenwoordigen. Ze dragen witte badjassen met hun voornamen erop geborduurd. Met hun rug naar de camera lopen ze naar de set en ontbloten uiteindelijk hun schouders. Eva Herzigova en Fernando Fernandes laten samen de geur La Roue de la Fortune 10 zien. Dit benadrukt het uniseks karakter van de compositie. Alle anderen worden in scène gezet door slechts één zeer expressieve foto. De wereldberoemde supermodellen zijn in één oogopslag te herkennen, dus fancy of weelderige reclame is niet nodig.
Het eenvoudige concept van Dolce & Gabbana L'Impératrice past ook bij het ontwerp van de flacons, die worden gekenmerkt door minimalisme en ingetogen elegantie. Ook al is het idee achter de bloemlezing met de tarotfiguren heel bijzonder en zelfs een beetje dromerig, de realisatie blijft eenvoudig en toch expressief.
Inmiddels zijn de verwijzingen naar de collectie verdwenen uit de marketing voor Dolce & Gabbana L'Impératrice en wordt de geur gepresenteerd als een standalone. Dit spreekt in het voordeel van de lange levensduur die de majestueuze nuance uitstraalt.