Topklasse beroemdheden en tijdloze geuren
Het damesparfum Dolce & Gabbana L'Impératrice maakte deel uit van een grootschalige campagne en collectie. Het concept achter de bloemlezing van verschillende geuren zijn de kaarten van de tarot. In 2009 werden voor het eerst drie geuren voor vrouwen en drie voor mannen met dit motief op de markt gebracht. Elk belichaamt de verschillende kenmerken van de kaartpersonages, waardoor verschillende geurnuances en stemmingen worden gecombineerd. In die tijd kreeg elk parfum een beroemde peetmoeder of peetvader om het parfum te belichamen. Ze zijn allemaal naakt geënsceneerd door sterfotograaf Mario Testino.
Naomi Campbell is het gezicht voor Dolce & Gabbana L'Impératrice op dat moment. In de korte reclamespot worden de voorbereidingen voor de fotoshoot nagespeeld. Naast Campbell zijn Claudia Schiffer, Eva Herzigova en ook Tyson Ballou, Noah Mills en Fernando Fernandes te zien, die andere geuren van Anthology vertegenwoordigen. Ze dragen witte badjassen geborduurd met hun voornamen. Met hun rug naar de camera, lopen ze naar de set en ontbloten uiteindelijk hun schouders. Het parfum La Roue de la Fortune 10 wordt door Eva Herzigova en Fernando Fernandes samen geshowd. Dit onderstreept het uniseks karakter van de compositie. Alle anderen zijn geënsceneerd door slechts één zeer expressieve foto. De wereldberoemde supermodellen kunnen in één oogopslag worden herkend, zodat luxe of opulente reclame achterwege kan blijven.
Het rechtlijnige concept van Dolce & Gabbana L'Impératrice past ook bij het ontwerp van de flacons, die worden gekenmerkt door minimalisme en sobere elegantie. Hoewel het idee achter de bloemlezing met de figuren van de Tarot heel bijzonder en zelfs een beetje dromerig is, blijft de uitvoering eenvoudig en toch expressief.
Intussen zijn de verwijzingen naar de collectie verdwenen uit de marketing voor Dolce & Gabbana L'Impératrice en wordt het parfum gepresenteerd als een solitaire. Dit spreekt tot de duurzaamheid die de majestueuze nuance uitstraalt.