Vreugde van het leven onder citrusbomen - de reclamecampagne
De verfrissende campagne om de onweerstaanbare geur Dolce & Gabbana Dolce Garden te lanceren werd georganiseerd door de New Yorkse modefotograaf Victor Demarchelier. De inheemse Fransman staat bekend om zijn artistieke stijl en moderne esthetiek. Getuige van de campagne is het Italiaanse model Chiara Scelsi. Ze werd een van Karl Lagerfelds favorieten en presenteerde delen van de Chanel-collectie in 2016.
De kern van de campagne wordt gevormd door een zeer levendige, vrolijke commercial die de kijker meeneemt naar een citrustuin bij Palermo. De film begint met een korte spotlight op de zondagse koffie van een familie van drie generaties. Terwijl de grootvader de krant leest in de schaduw van de bomen, de kinderen luidruchtig spelen en de kippen zich bijna vervelen in het midden van het landschap, kondigt het geklets van de stemmen de komst van een groep vrolijke jonge mensen aan. Eerst en vooral Chiara Scelsi. De groep bereikt de uniforme familie-idylle, er klinkt luide popmuziek en de acteurs beginnen uitbundig te dansen. Grootouders, kinderen en zelfs de kippen worden meegesleept door de vrolijke rondedans. Op de salontafel wordt de betoverende fles van de geur Dolce & Gabbana Dolce Garden in stralende rosé op de salontafel gekroond. In de slotsequentie van de ongeveer één minuut durende spot wordt het parfum Dolce & Gabbana gepresenteerd als een nieuwe creatie van het bedrijf.
De printcampagne voor de presentatie van de geur, die niet alleen in de zomer voor een goed humeur zorgt, draagt ook de handtekening van Victor Demarchelier. Een foto in indrukwekkende Siciliaanse stijl toont Chiara Scelsi op een tuinbank versierd met traditionele tegels. Ze draagt een zwarte zomerjurk met witte stippen en uitgebreid kant aan de zoom. Daarnaast bloeit een struik met sensuele roze en rode rozenblaadjes en, net als een andere roos, de fles met de verleidelijke geur.