Uitbundige levensvreugde onder citrusbomen - de reclamecampagne
De verfrissende campagne voor de lancering van de onweerstaanbare Dolce & Gabbana Dolce Garden geur is op levendige wijze geënsceneerd door de New Yorkse modefotograaf Victor Demarchelier. De in Frankrijk geboren fotograaf staat bekend om zijn artistieke stijl en moderne esthetiek. Getuige van de campagne is het Italiaanse model Chiara Scelsi. Zij is een van de favorieten van Karl Lagerfeld en presenteerde delen van de Chanel-collectie in 2016.
Het middelpunt van de campagne is een zeer levendige, vrolijke commercial die de kijker meeneemt naar een citrustuin in de buurt van Palermo. De film begint met een korte spot op de zondagse koffie van een familie van drie generaties. Terwijl de grootvader de krant leest in de schaduw van de bomen, de kinderen luidruchtig spelen en de kippen bijna verveeld rondscharrelen midden in het landschap, kondigt een geroezemoes van stemmen de komst van een groep vrolijke jonge mensen aan. Eerst en vooral Chiara Scelsi. De groep arriveert bij de uniforme familie-idylle, luide popmuziek speelt en de hoofdrolspelers beginnen uitbundig te dansen. Grootouders, kinderen en zelfs de kippen worden meegesleurd in de vrolijke dans. De betoverende fles Dolce & Gabbana Dolce Garden geur in stralend rosé is duidelijk zichtbaar op de salontafel. In de slotsequentie van de ongeveer één minuut durende reclame wordt het parfum gepresenteerd als een nieuwe creatie van Dolce & Gabbana.
De printcampagne voor de presentatie van het parfum, dat niet alleen zorgt voor een goed humeur in de zomer, draagt ook de handtekening van Victor Demarchelier. Een foto in indrukwekkende Siciliaanse stijl toont Chiara Scelsi op een tuinbank versierd met traditionele tegels. Ze draagt een zwarte zomerjurk met witte stippen en sierlijk kant aan de zoom. Naast haar bloeit een struik met sensuele roze en rode rozen en, als een andere roos, het flesje van de verleidelijke geur.