Sterren zover het oog reikt - Italiaanse levensvreugde voor de camera
De reclame voor Dolce & Gabbana parfums in de toonaangevende films toont altijd de mannen en vrouwen versies van de parfums samen. De eerste Dolce & Gabbana Pour Homme commercial, uitgebracht in 1997, ligt aan een druk strand. Het mannelijke model valt voor de schoonheid van een pittige Italiaanse vrouw die opstaat in de koele golven na het veranderen. Later wacht hij buiten haar huis en ademt de geur van een vergeten kledingstuk.
De mannengeur Dolce & Gabbana pour Homme werd in 2012 geïntroduceerd door de bekende fotograaf Mario Testino. De camerakunstenaar, bekend als een uitzonderlijk talent, werkte met alle grote modemerken en staat bekend om zijn provocerende prentenreeksen, die verschijnen in lifestylebladen als Vanity Fair, en zijn samenwerking met de who-is-who of showbusiness.
De hoofdrollen in de Dolce & Gabbana pour Homme TV commercial worden gespeeld door het Corsicaanse model Laeticia Casta, die het gezicht van geur voor vrouwen, en de Canadese acteur Noah Mills. De commercial, geschoten in nostalgisch zwart-wit, begint met een panoramisch uitzicht over een typisch Italiaans kustplaatsje ergens op Sicilië. Als je dichterbij komt kom je bij een bruiloft, waar de camera stopt bij een jonge vrouw die op iemand lijkt te wachten. Geheugen wordt weergegeven: Het echtpaar reist langs de pittoreske kust, brengt hun tijd door in een verborgen baai en wordt verliefd op elkaar. De sensuele en opwindende korte film benadrukt de emotionaliteit en warmte van het parfum.
De beeldcampagne is gebaseerd op de tv-spot en zet de twee modellen verleidelijk op de voorgrond. Tegelijkertijd werd de single serie voor Dolce & Gabbana pour Homme gemaakt: Noah Mills poseert voor een rotswand in een open wit shirt. De fotoserie is een ware liefdesverklaring aan de lange traditie van Italiaanse passie en sensualiteit en Noah Mills past perfect in dit concept met zijn charisma van de erotische verleider.