Een fascinerend parfum uit het Shiseido imperium
Helaas is de naam van de parfumeur van Dolce & Gabbana Light Blue pour Homme Sun niet bekendgemaakt. De wereldwijd opererende Shiseido Group is sinds 2016 verantwoordelijk voor de ontwikkeling en marketing van de geuren van het label uit Milaan. Het Japanse bedrijf werd opgericht in 1872 en is een van de toonaangevende fabrikanten van parfums, cosmetica en make-up in de luxesector. Naast de geuren van Dolce & Gabbana vinden de parfums van uitgelezen merken als Serge Lutens, Issey Miyake, Narciso Rodriguez en Elie Saab hun oorsprong in de laboratoria van de Shiseido Groep.
Nathalie Helloin Kamel, General Manager van het Fragrance Centre, is verantwoordelijk voor de geurontwikkeling bij Shiseido. De zakenvrouw begon haar carrière op de parfumafdelingen van L'Oréal en Hermès voordat ze in 2001 overstapte naar parfumproducent Beauté Prestige International, nu onderdeel van de Shiseido Group. Nathalie Helloin Kamel heeft grote plannen voor de toekomst van Dolce & Gabbana geuren, zoals ze benadrukte in een interview in 2016. Het belangrijkste doel van Shiseido was om de succesvolle Light Blue geurlijn en The One collectie verder uit te breiden en nieuw leven in te blazen, en deze plannen werden al snel werkelijkheid. Dolce & Gabbana presenteerde de Light Blue pour Homme Eau Intense geur en de bijbehorende partnergeur voor vrouwen al in 2017.
De parfumeur van de mannengeur is de Spaanse meesterparfumeur Alberto Morillas, die Light Blue pour Homme al in 2007 had gecreëerd. De zomergeur van 2018, Light Blue pour Homme Italian Zest, is ook een compositie van Morillas. In feite is Alberto Morillas de enige parfumeur die wordt genoemd in verband met mannengeuren in de Light Blue-lijn. De Light Blue vrouwengeuren van de genoemde jaren werden allemaal gecreëerd door sterparfumeur Olivier Cresp.