emoties opwekken
Antoine Maisondieu, bedenker van de Giorgio Armani Code Homme Absolu , heeft al prominente geuren gecreëerd zoals Acqua di Parma Magnolia Mobile (2009), Bottega Veneta pour Homme (2013) en Biotherm Eau Fraiche (2014). Maison is ook samengesteld voor Burberry, Diesel, Gucci, Joop, Versace en vele andere prominente geurlabels. De Code Armani van 2004 en de Code Ultimate (2012) van Armani dragen zijn handtekening, evenals de Code Colonia van Armani (2017).
De in Grasse geboren parfumeur Givaudan, een directe kleinzoon van de schrijver Albert Camus, koos oorspronkelijk voor een andere loopbaan. Hij studeerde eerst rechten en legde zich toe op fotografie en film. In de parfumerie heeft hij zijn liefde voor de bioscoop behouden. Visconti en Kubrik films zijn een bron van inspiratie voor hem, en hij zegt: "Ik werk en voel tot mijn product een emotie genereert".
De Giorgio Armani Code Homme Absolu gecomponeerde Antoine Maisondieu 2019 als een intensere, warmere variant van zijn Armani Code Homme. Terwijl deze fris en citroenachtig begint en een zacht hart van olijfbloesem en steranijs onthult, maken de fruitige groene hartnoten van mandarijn en wortelzaad, afgerond met nootmuskaat en oranjebloesem, het meer Giorgio Armani Code Homme Absolu sensueel. In plaats van hout en tabak komen naast de aroma's van tonkaboon ook zachte vanille- en suèdearoma's in het spel. Ze geven de Code Homme Absolu verleidelijke elegantie.
Parallel aan het stijlvolle modeontwerp waren de Milanezen Giorgio Armani al op jonge leeftijd enthousiast over edele geuren. In 1982 ging hij een samenwerking aan met L'Oréal en zijn eerste geur was de vrouwengeur Armani, een van de meest succesvolle geuren van de jaren tachtig. Naast Maisondieu werkt Armani, die zijn bedrijf vandaag de dag nog steeds persoonlijk leidt, samen met bekende "neuzen" als Alberto Morillas, Anne Flipo, Dominique Ropion, Annick Ménardo, Aurelien Guichard en vele anderen.