Vibrerende sensualiteit en onweerstaanbare mannelijke charme
De lanceringscampagne voor Giorgio Armani het nieuwe merk Code A-List wordt gedragen door een commercial vol sensualiteit en elegantie. De slogan is "Volg uw code". De bekende Amerikaanse acteur Chris Pine kon als getuigenis worden gewonnen. Pine maakte zijn succesvolle debuut in de TV-serie Emergency Room. Het volgde verschillende filmrollen aan de zijde van onder andere Anne Hathaway, Reese Witherspoon, Meryl Streep en Johnny Depp. Chris Pine verwierf grote populariteit met de reboot van Star Trek in 2009, toen hij zich voorstelde als de jonge James T. Kirk, een hoofdrol met William Shatner.
In de commercial voor Giorgio Armani Pine, die al op de camera stond voor de eerdere parfums van het label, belichaamt Pine Code A-List de stijlvolle Armani man. Hij ensceneert vakkundig het sensuele en verleidelijke, krachtige en vrolijke karakter van de geur. De kleine film van slechts dertig seconden lengte werd al gebruikt voor Armani Code. Voor de nieuwe geur is deze slechts licht veranderd. Dit omvat vooral de fade-in aan het einde, Giorgio Armani die Code A-List een nieuw parfum presenteert.
De tv-spot toont de acteur in een zwart pak en een driedaagse baard die een bezoek brengt aan een rokerige privéclub, waartoe uiteraard alleen genodigden toegang hebben. De relatief armoedige sfeer van kelderruimten met dans en biljart benadrukt duidelijk de elegantie van het getuigenis. Zijn ogen dwalen zoekend rond tot ze de al even verleidelijke blik van een dame in een kostbare avondjurk ontmoeten. Ze lopen naar elkaar toe, hun lippen ontmoeten elkaar. Tijdens de kus van de twee acteurs worden een sensueel flitsend vuurwerk en een verfrissende douche symbolisch vervaagd.