De oproep tot avontuur - De Dolce & Gabbana De één sport reclamecampagne
Het eerder genoemde beeld van de moderne gladiator, de dynamische sporter die de reclamecampagne Dolce & Gabbana The One Sport Adam Senn belichaamde. Het Franse mannelijke model toont een gehard lichaam en past daarmee bij het sportieve imago van de geur. De enscenering is vrij eenvoudig.
Senn draagt een laaggeplaatste, grijze joggingbroek en natuurlijk geen overhemd. Hij leunt nonchalant tegen een ruwe rotswand en laat de zon in zijn gezicht schijnen. De goed getrainde spieren worden verder ondersteund door de houding waarin de armen de rand van de rots naar achteren grijpen. Het landschap suggereert een excursie in de wilde natuur, een klimtocht of een hindernissenparcours door het steenachtige terrein. Achter de camera zat modefotograaf Mariano Vivanco.
Dit is gemaakt voor Dolce & Gabbana The One Sport een eenvoudige, maar toch individuele reclame. Want daarvoor was Hollywoodacteur Matthew McConaughey gekozen als The One-man. Hoewel hij ook bekend staat om zijn sportieve activiteiten en een gepassioneerd surfer is, glijdt hij voor D&G vooral in de rol van The One Gentleman. De gelijknamige geur belichaamt een ander facet van de moderne mens en daarom werd voor de sportversie een ander model gekozen.
In plaats van een elegant shirt te dragen, zie je Senn in een reclamespotje voor een training. Elke oefening benadrukt zijn six-pack en de gedefinieerde spieren. De achtergrond is de ruïnes van een amfitheater, het toneel van oude gladiatorenwedstrijden.
Hiermee wordt een link gelegd naar het originele beeld van de moderne gladiator, dat ontwerper Stefano Gabbana als idee voor het Dolce & Gabbana The One Sport parfum tekende. Het glinsterende zonlicht en het droge stof symboliseren perfect de harde natuur en vormen tegelijkertijd een minimalistische achtergrond voor de campagne.