Een reclamecampagne die verdomd bescheiden was
Net als de fles is ook Clinique voorstander van understatement in zijn reclame. Productpracht of geraffineerde, grootschalige campagnes zijn absoluut niet het ding van het merk. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het bedrijf zich voor de marktintroductie van Clinique Happy Heart in 2003 geen spectaculaire reclame wilde veroorloven. Het was echter niet mogelijk om het helemaal zonder advertenties en posters te doen.
Het enige wat nodig was voor de motieven was een onbekend, krullend model dat vrolijk en bijna gewichtloos rondspringt. Vooral op de posters ziet dit er erg dynamisch uit en straalt het ook veel levensvreugde uit. Met andere woorden, het geeft precies de eigenschappen weer die de vrouwengeur Clinique Happy Heart moet symboliseren. Omdat het motief ook is ondergedompeld in een delicate roze kleur die past bij het ontwerp van de flacon, is het totale effect ook heel romantisch en absoluut vrouwelijk. De fles komt natuurlijk ook terug op zowel de posters als de advertenties. Het interessante aan het ontwerp is dat het een bepaald contrapunt vormt met zijn eigen kolom.
Clinique Happy Heart werd verder niet geadverteerd. Er was geen tv- of bioscoopreclame en ook geen beroemdheden die hun naam aan het product leenden. Dit veranderde niet toen Clinique in 2012 een gelimiteerde editie van Clinique Happy Heart lanceerde. In plaats van reclame richtte het bedrijf zich volledig op een liefdadigheidscampagne. Voor elk verkocht parfum doneerde het bedrijf tien Amerikaanse dollars aan het Happy Hearts Fund, een liefdadigheidsorganisatie die zich vooral inzet voor kinderen met hartaandoeningen.