Een bescheiden reclamecampagne
Net zoals bij de fles vertrouwt ook Clinique in haar reclame meer op understatement. Productpresentaties of uitgekiende, grootschalige campagnes zijn zeker geen zaak van het merk. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de onderneming zich geen spectaculaire reclame wilde veroorloven voor de marktintroductie van Clinique Happy Heart in 2003. Maar dat was niet mogelijk zonder advertenties en affiches.
Een onbekend, krullend model, dat met vreugde en bijna gewichtloos gemak ronddraait, was genoeg voor de motieven. Dit is bijzonder dynamisch op de affiches en straalt ook veel levensvreugde uit. Zo worden precies die eigenschappen overgebracht waar de vrouwengeur Clinique Happy Heart conceptueel voor moet staan. Omdat de hele indruk van het motief is ondergedompeld in een delicate roze naast het ontwerp van de fles, het geheel lijkt ook zeer romantisch en absoluut vrouwelijk. Zowel op de posters als op de reclamemotieven verschijnt natuurlijk ook de fles. Het ontwerp is interessant: het zet een bepaald contrapunt met een eigen kolom.
Bovendien werd er geen reclame gemaakt voor Clinique Happy Heart. Er was geen televisie- of bioscoopspotje en er waren ook geen beroemdheden die hun naam aan het product gaven. Dit veranderde niet toen Clinique in 2012 een gelimiteerde oplage van Clinique Happy Heart uitbracht. In plaats van reclame vertrouwden ze volledig op een liefdadigheidsactie. Voor elk verkocht parfum schonk het bedrijf $10 aan het Happy Hearts Fund, een hulporganisatie gewijd aan kinderen met hartaandoeningen.