Supermodel Candice Swanepoel is het gezicht van Versace Bright Crystal
Het gezicht van de campagne Versace Bright Crystal is in het begin het Noorse model Iselin Steiro. De blonde Noor heeft al voor de camera gestaan voor opnames van alle grote luxelabels. Zo werkte Steiro voor Prada en Calvin Klein, schoot hij reclamecampagnes op voor adidas, Hugo Boss, Roberto Cavalli en Dolce & Gabbana, en sierde hij de covers van grote modetijdschriften als Vogue en Harper's Bazaar.
Steiro, die toen 19 jaar oud was, presenteerde zich met een weelderige blonde manen, uiterst wulps, maar tegelijkertijd zelfverzekerd en met een zeer aanwezige vrouwelijkheid. Immers, vijf jaar lang belichaamde de jonge vrouw alles wat Versace s Bright Crystal bijzonder maakt. De Italiaanse fotograaf Michelangelo Di Battista heeft het eerste gezicht van de campagne perfect geënsceneerd.
Naast de sensueel vormgegeven foto's voor Versace Bright Crystal Iselin Steiro is ze ook kort te zien in de bijpassende commercial, maar hier ligt de focus op de geur en het spannend vormgegeven flesje. Toen het nieuwe parfum Bright Crystal in 2006 werd gelanceerd, lag de focus Versace dus op printreclame, maar er werd ook een tv- en bioscoopspot geproduceerd voor het nieuwe parfum.
In 2011 werd Steiro vervangen door de Zuid-Afrikaanse Candice Swanepoel, die al op weg was om een van 's werelds best verdienende modellen te worden. Swanepoel leek minder erotisch geladen in de campagne, maar in plaats daarvan meer vrouwelijk en teder dan Steiro. Met Mario Testino werd opnieuw een Italiaanse sterfotograaf gebruikt. Opvallend is dat Versace zowel in de advertenties, die aanwezig waren in alle grote consumentenbladen, als in de commercials over het parfum, Swanepoel volledig afzag van een claim.