Modieus en luxe - Versace
De Italiaanse levensstijl komt ook tot uiting in de stijl van het merk Versace, gesticht door Gianni Versace als Gianni Versace SpA en voortgezet sinds zijn dood in 1997 door zijn broers en zussen Santo en Donatella. Sindsdien heeft met name Donatella het merk gevormd en is het het gezicht geworden. Ze vertegenwoordigt het bedrijf in de zin van haar broer, die werd beschouwd als een uitzonderlijk talent in de mode-scene. Het bedrijf is wereldwijd bekend en is een van de belangrijkste modehuizen in Europa. Naast mode en accessoires voor mannen en vrouwen omvat het portfolio ook sieraden en parfums. Versace's familie van parfums omvat dames- en herengeuren, waarvan sommige al klassiek zijn geworden.
Slechts een paar jaar na de oprichting van het bedrijf begon Versace met het maken van parfum. Erotische, sensuele geuren met luxueuze nuances weerspiegelen Versace's thuisland Italië. Een verfijnde levenshouding, "la dolce vita", vrouwelijkheid en mannelijke kracht vervoeren het modehuis door zijn geurcreaties. Het logo van het label is de Medusa - een mythologische figuur die op veel Versace-producten te vinden is. De eerste Versace boetiek werd geopend in 1978 door Gianni Versace in Milaan, en binnen een korte tijd slaagde hij erin om een mode-rijk op te bouwen en vorm te geven zijn eigen onmiskenbare stijl.
Net als mode zijn Versace-geuren altijd extravagant en verfijnd, net als Versace L'Homme. Trouw aan de stijl van Versace, worden veel van de mannen geuren gedomineerd door oosterse en sobere geuren, de dames hebben ook poederachtige lichte geuren. Een subtiele erotiek komt voor bij alle Versace geuren.