Versace Blue Jeans en jaren van succes en campagnes
Versace Blue Jeans verscheen in de jaren '90 en werd een echte verkoophit met jonge en jonge mannen in hart en nieren. Zo jong en fris, volledig in lijn met de sillage en de noten van het parfum, was ook de eerste reclamecampagne van het huis succesvol.
Ze toonde vooral jonge, goed uitziende en mannelijke modellen op het strand - met nat haar en natte lichamen. Sommigen droegen minstens één ding: een goed passende jeans. Door de jaren heen, de geur, die uiteindelijk werd een populaire en tijdloze klassieker, gevierd een aantal verjaardagen en successen. Bovendien heeft de mannengeur vandaag de dag nog steeds veel fans die er al decennialang trouw aan zijn - zelfs met wat meer en soms minder lange pauzes.
Versace gebruikte elk van deze verjaardagen en successen om de geur weer op de voorgrond te brengen. De geur werd ook toegestaan om te rijpen specifiek om oudere mannen aan te spreken. Dit werd bereikt met stijlvolle en tijdloze reclameposters en meer, die echter alleen maar deel uitmaakten van de totale campagne.
Want met Versace Blue Jeans wilde en wil het huis nog steeds jonge en jonge mensen aanspreken. Dat is niet alleen gelukt of nog steeds gelukt met nieuwe, nieuwe posters en campagnes.
Te bekende gezichten werden meestal achterwege gelaten. Maar veel van een gezicht dat ooit Versace promootte, zou later beroemd worden. Een voorbeeld hiervan is de zwerm meisjes en acteur Ian Somerhalder (bekend van de "Vampier Dagboeken"). Daarnaast maakt het huis echter ook steeds weer gebruik van nieuwe decors of zelfs motieven die in de meeste gevallen onbekende gezichten tonen. Na verloop van tijd en door middel van vele reclamecampagnes, laat Versace zien dat het zich liever richt op het parfum.