Prada's nieuwe bloemige moleculaire geur Prada Paradoxe presenteert zich als een delicate, rooskleurige cupido pijl. In 2022 betreedt het Parijse luxehuis de wereld van de innovatieve moleculaire geuren, die de verschillende facetten van populaire aroma's nemen en ze met behulp van laboratoriumvaardigheden ontwikkelen tot nieuwe, ongekende geursensaties: Geëxtraheerde neroliknoppen zorgen voor een unieke, bloemige frisheid, biotransformeerde amber vult sensualiteit met pulserende warmte en de nieuwe muskusmolecule Serenolide suggereert een subtiele sensualiteit die direct bij binnenkomst van de geur voelbaar is.
Vrouwen die hun tegenstrijdigheden en compromisloze aard willen uitdrukken, worden uitgenodigd om Prada Paradoxe zelf te ontdekken. Ondanks alle ambitie is de essentie sensueel, vrouwelijk en verzoenend: frisse topnoten van Calabrische bergamot, mandarijn en peer ontmoeten een romantisch bloemenhart van neroli, bittere oranjebloesem en jasmijn sambac absolu om te landen in een zachte basis van amberakkoorden, Laos benzoë, Madagaskar vanille en witte musk.
Met haar geur Paradoxe, geïllustreerd door de omkering van het bekende Prada-driehoeklogo als flacon, benadrukt erfgename Miuccia Prada haar breuk met traditionele modeconventies. Chique, gecombineerd met minimalisme en avant-garde: het radicale karakter van haar nieuwe collectie, ondersteund door ontwerper Raf Simons, komt nu ook tot uitdrukking in de geur.
Om hun project te realiseren, werkten Miuccia en Raf samen met de Givaudan parfumeurs Nadège Le Garlantezec, Shyamala Maisondieu en Antoine Maisondieu. Het team van chemicus Nadège, rijzende ster Maisondieu en shooting star Shyamala Maisondieu, die in 2019 werd bekroond met de Prix Coty, vertaalde hun thema van tegenstrijdigheid in olfactorische contrasten: dominante neroli- en jasmijnnoten resoneren in het akkoord met sensuele amber en zachte, poederige muskusnuances. De parfumeurs hebben ook een transformatie ondergaan in hun geurproductie: voor het eerst gebruiken ze een extractietechniek die de aroma's van de neroliknop vangt nog voordat deze opengaat. Waar mogelijk betrekt Prada ook de kostbare ingrediënten van zijn parfum, zoals Marokkaanse neroli-olie, van duurzame teelt.
De ambassadrice voor Prada Paradoxe is actrice, activiste en VN-ambassadrice voor vrouwenrechten Emma Watson. Met een brutale, donkere pixie promoot de vrije denker, die naar eigen zeggen in geen enkel patroon past, het parfum om te pleiten voor duurzaamheid, radicale verandering en empowerment. Voor Emma Watson is een parfum een blauwdruk voor de ziel. Het is niet bedoeld om schoonheid op te roepen, maar om de persoonlijkheid van elke vrouw te illustreren. Emma Watson regisseerde zelf de advertenties voor Prada Paradoxe. Ze werd bijgestaan door de Britse modefotograaf Harley Weir, bekend van haar fotoseries voor Balenciaga, Céline en Stella McCartney.
Onderga het experiment van Prada Paradoxe. De flacon alleen al zorgt ervoor dat er over je gepraat wordt: de zwarte en roze pijlvorm slaat in als een bliksem, maar kan alleen onder een hoek staan. Rechte lijnen waren gisteren...