Prada Infusion d'Iris : De reclamecampagne
Voor de remake van Prada Infusion d'Iris 2015 organiseerde Prada een schone, thematische postercampagne. In tegenstelling tot de oorspronkelijke campagne van 2007 met model Sasha Pivovarova, die het parfum op een conventionele metaforische manier adverteert, richt de nieuwe campagne zich op de monotheme van de iris. Ze laat de blauwe iris zien, vergezeld van haar flesje.
De maker van de poster en de algemene campagne voor Les Infusions de Prada was de Nederlandse fotograaf Marcel Christus. De gerenommeerde productfotograaf, bekend van zijn plonsposters voor Coca-Cola en Absolut Wodka, wekt dynamiek in zijn stillevens door ze als snapshots in beweging of in een geschikte opstelling te ensceneren.
Hij beschrijft het werk voor Les Infusions als een uitdaging. Omdat elke vers geopende knop met de anderen moest corresponderen om op het juiste moment opgenomen te kunnen worden. Christus noemt Infusion d'Amande als voorbeeld: "We hadden slechts acht amandelbloesems uit Argentinië, allemaal gesloten, ze gaan open en na één dag is het voorbij!
Marcel Christ studeerde procestechniek in Delft en Amsterdam om fotograaf te worden. Voor hem zijn stillevens het meest creatieve proces: ze beginnen met niets om iets groots te creëren. Christus' eigen liefde voor geuren kwam voort uit zijn herinneringen aan zijn grootmoeder, die altijd geparfumeerd was met 4711 echte Eau de Cologne.
Naast posters maakt Marcel Christ ook reclamefilms. Voor Strongbow Apple Ciders, bijvoorbeeld, voerde hij een campagne op voor de "Big Apple" in New York en voor Nespresso en voor de koffiedruppels die op het fluweelzachte schuim van hun textuur druipen om het open te scheuren als een magisch zwart gat. Christus' beeldrichting is zo nauwgezet dat ze de microkosmos van elk bouwwerk ontdekt om het van dichtbij tot leven te wekken.