Twee identiteiten in goud en zilver
"Dezelfde noten voor twee identiteiten" is Francis Kurkdjians slogan voor de Gentle Fluidity-geurcampagne. Eén geur in twee verschillende versies: Maison Francis Kurkdjian Gentle Fluidity is echt iets heel bijzonders. Twee geuridentiteiten delen de naam Gentle Fluidity, van elkaar te onderscheiden door de toevoeging "Gold" of "Silver". Ze bestaan uit dezelfde elementen, dezelfde geurnoten - en toch zijn ze verschillend. Geen van beide is duidelijk vrouwelijk of mannelijk, maar Francis Kurkdjian zelf gebruikt de beschrijving unisex niet voor zijn composities. De twee geuren zijn te uniek, te bijzonder om in een hokje gestopt te worden. In Gentle Fluidity smelten geurelementen net zo soepel samen als namen. Het staat voor een nieuwe, veranderlijke maatschappij waarin alles en iedereen een eigen identiteit kan hebben, maar niet aan een label gebonden hoeft te zijn. In plaats daarvan ligt de nadruk op de expressie van de eigen, unieke persoonlijkheid.
De imagofilm voor Maison Francis Kurkdjian Gentle Fluidity speelt bewust in op de innovatieve reputatie van het bedrijf. Heldere, elegante kleuren, variërend van zilver tot goud, domineren de ruimte. Net als de geuren zijn ze niet duidelijk mannelijk of vrouwelijk. De twee parfumflesjes vliegen om elkaar heen, spelen bijna met elkaar. Ze versmelten voor een kort moment, om zich vervolgens weer te scheiden en in hun twee identiteiten te blijven. Op de achtergrond is de Eiffeltoren te zien door het open raam, een duidelijke verwijzing naar Parijs, de thuisbasis van het huis van Francis Kurkdjian. De geuren in de imagofilm zien er licht, levendig en opwindend uit en de campagne wekt nieuwsgierigheid op naar de zeer bijzondere geurbeleving.