Niet alleen reclame, maar filosofie
De reclamecampagne voor het parfum Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540 draait niet om een supermodel of een van de gebruikelijke clips. In plaats daarvan hebben de makers gekozen voor een kleine, rijkelijk geproduceerde film, die natuurlijk reclame wil maken, maar vooral de filosofie achter dit zeer bijzondere parfum uitlegt. Het spreekt voor zich dat parfumeur Francis Kurkdjian ook de hoofdrol speelt.
Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540 is gewijd aan de kristalfabrikant Baccarat.
Je ziet hem als het ware aan het creatieve werk. Er wordt gesuggereerd dat hij de geur creëert waar we het hier over hebben. Er wordt veel gesproken over Baccarat - en hoe het magische Baccarat rood wordt gemaakt. Het gaat dus om de symbiose van soms heel verschillende elementen - iets dat net zo goed geldt voor de kristalfabrikant Baccarat als voor het parfumhuis Francis Kurkdjian. Niet voor niets wordt de "alchemie van de zintuigen" op een centraal punt genoemd. Niet voor niets kan de hele filosofie achter het parfum met deze woorden worden samengevat. Het is geen wonder dat deze unieke, zeer smaakvol geproduceerde promotiefilm de kijker ook in detail vertelt hoe de beroemde Baccarat rouge waaraan het zijn naam ontleent, wordt geproduceerd.
Je leert dat tijdens het smelten van kristal fijn 24-karaats goudstof wordt toegevoegd. Dit mengsel wordt vervolgens verhit tot een temperatuur van 540 graden Celsius. Het is onder deze omstandigheden - en alleen onder deze omstandigheden - dat de fascinerende symbiose plaatsvindt, die vervolgens leidt tot de onweerstaanbare kleur die ook wordt weerspiegeld in de naam van Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540.
De hele campagne voor het parfum lijkt dan ook ontworpen om uit te leggen waar het precies om gaat. Dit is niet alleen ingenieus, maar getuigt ook van de exclusiviteit die voor het product wordt geclaimd.