De filosofie van Maison Francis Kurkdjian
Een parfumhuis met zo'n nobele reputatie kan gerust zonder grootschalige reclamecampagnes. Maison Francis Kurkdjian deed het ook zonder voor Amyris Homme.
Het verhaal van Maison Francis Kurkdjian begon in 2009 toen de parfumeur, die bekend staat om talloze succesvolle creaties, Marc Chaya ontmoette en samen met hem het bedrijf oprichtte. Chaya is voorzitter van het parfumhuis. Samen vervulden ze hun wens om sensuele, genereuze en veelzijdige geuren te creëren die ze vrij konden vormgeven. Zo creëerden ze een nieuw merk van Franse geurexpertise en lifestyle.
Een deel van de filosofie van de twee Fransen is om de geuren die ze hebben gecreëerd te presenteren in een geurengarderobe. Er zijn geuren met een oneindig aantal emoties. Deze worden gecreëerd in de oude Franse traditie, waarin luxe geuren lang geleden werden gecreëerd. Toch zijn beide voorstander van de hedendaagse visie op het creëren van moderne geuren.
De unieke geest van Maison Francis Kurkdjian wordt gevoed door de creatieve kracht van een man met gevoel voor precisie. Als een van de beroemdste parfumeurs ter wereld heeft Francis Kurkdjian ingezien dat geuren met een sensueel, delicaat en vrij perfectionisme erg populair zijn. De waarden van het huis omvatten puurheid, verfijning, tijdloosheid en de durf om het classicisme opnieuw uit te vinden. Dit wordt aangevuld door uitzonderlijke expertise. De parfumeur verzint voortdurend nieuwe sensuele avonturen waarin de geur een hoofdrol speelt. Al meer dan tien jaar creëert de meester-parfumeur ook geuren op maat voor zijn privéklanten. Deze creaties zijn te vergelijken met die van een goudsmid die een brug slaat tussen dromen en emoties.