Maison Francis Kurkdjian 724 is geïnspireerd op het bruisende leven van een bruisende stad en is een moderne, dynamische en stedelijke geur voor mannen en vrouwen. De frisse, verkwikkende compositie nodigt je uit om je over te geven aan het opwindende ritme van deze stad en je mee te laten voeren door de bedwelmende vitaliteit.
De unieke creatie opent met een schoon, licht metalig aldehydeakkoord, dat doet denken aan de geur van pas gewassen wasgoed en dampende strijkijzers. Een vleugje bergamot voegt een verkwikkende frisheid toe. In het hart van Maison Francis Kurkdjian 724 ontvouwt zich een licht en luchtig bloemenboeket van sensuele jasmijn, lelietje-van-dalen, pipevine, fresia en zoete erwt. De basisnoot van witte muskus en sandelhout maakt de buitengewone compositie compleet en geeft het een behaaglijke warmte en delicate zachtheid die de huid omhult als een liefdevolle omhelzing.
De Maison Francis Kurkdjian 724 is ook visueel verbluffend. Het minimalistische, moderne ontwerp van de elegante flacon met zijn rechte lijnen en kristalhelder glas doet denken aan de glanzende wolkenkrabbers die het beeld van een moderne metropool kenmerken. De tijdloos elegante, kubusvormige flacon is versierd met een heel eenvoudig wit etiket met een fijne blauwe rand. Hierop staat de naam van het parfumhuis in glanzend gouden letters en de geurnaam in elegant blauw. De kubusvormige dop in helder goud vervolmaakt het moderne ontwerp en versterkt het verder.
Het betoverende Maison Francis Kurkdjian 724 hebben we te danken aan een van de beroemdste en beroemdste hedendaagse parfumeurs: Francis Kurkdjian. De Fransman staat zelf in het geurlaboratorium van zijn luxe parfumhuis en creëert de buitengewone composities met ongebreidelde passie en creativiteit.
Kurkdjian wordt beschouwd als een absoluut uitzonderlijk talent in de wereld van fijne geuren. Meteen na zijn opleiding aan het gerenommeerde ISIPCA kreeg de jongeman een baan aangeboden bij geurproducent Quest International, waar hij al vroeg geuren creëerde voor bekende luxemerken. Zijn eerste grote wereldwijde succes boekte hij al op 24-jarige leeftijd met het iconische Le Male van Jean Paul Gaultier. Slechts zes jaar later kreeg hij de François Coty Prijs voor zijn hele oeuvre.
De parfumeur richtte in 2009 zijn eigen parfumhuis Maison Francis Kurkdjian op met zijn zakenpartner en goede vriend Marc Chaya. Samen hebben ze zich ten doel gesteld de traditionele Franse parfumerie nieuw leven in te blazen met moderne visies en grote creativiteit. En, zoals het voortreffelijke Maison Francis Kurkdjian 724 laat zien, zijn ze daar met vlag en wimpel in geslaagd.
De moderne, stedelijke inspiratie achter de exclusieve Maison Francis Kurkdjian 724 is ook onmiskenbaar in de reclamecampagne. De printcampagne presenteert de architecturale flacon in een gloeiende skyline, waar hij opgaat in het stadslandschap als een avant-gardistische wolkenkrabber. De korte reclame viert ook het bruisende stadsleven. De clip toont verschillende sfeerbeelden van New York City: indrukwekkende ravijnen, gele taxi's en mensenmassa's op weg naar kantoor. De luchtige, moderne flacon verschijnt ook herhaaldelijk in beeld en wordt een harmonieus onderdeel van de iconische skyline. De levendige beelden worden begeleid door vrolijke muziek die het lichte, verfrissende karakter van de geur verder benadrukt.