Een eerbetoon aan Parijs
De reclamecampagne voor Maison Francis Kurkdjian Petit Matin bestaat uit een klassieke print- en videocampagne. Deze zijn net als hun maker klassiek en eenvoudig, maar met een eigentijdse, nieuwe benadering.
In de bijna twee minuten durende video zien we Francis Kurkdjian zelf door zijn geboortestad Parijs lopen. Hij geniet van de vroege ochtend in de metropool terwijl het nog rustig en pittoresk lijkt. Hij wilde dit gevoel vastleggen met zijn geur Maison Francis Kurkdjian Petit Matin - warme zonnestralen, de schaduwen van de bruggen in het ochtendlicht en de weerspiegeling van het water van de Seine. Luchtige wolken drijven door de blauwgrijze lucht, terwijl vrolijke vioolklanken op de achtergrond de dag inluiden. Slapend Parijs ontwaakt langzaam, de eerste forenzen fietsen door de verlaten straten en we voelen dat er iets nieuws begint. Een nieuwe dag betekent ook een nieuw begin. Niets hoeft hetzelfde te blijven, alles kan veranderen.
De meesterparfumeur probeert met zijn geur deze positieve stemming op iedereen over te brengen. Je herkent de liefde die Francis Kurkdjian voelt voor zijn geboortestad. Hij voelt zich er veilig en vol kracht. De frisse geur Maison Francis Kurkdjian Petit Matin is bedoeld om precies deze sfeer over te brengen. Met zijn scherpe, citrusachtige noten, gecombineerd met een fijne, romige sluier, belichaamt het op onvergelijkbare wijze de vroege, frisse ochtend van de stad van de liefde. Zoals altijd weet Francis Kurkdjian een speelse benadering in zijn creaties te verwerken. Niets dringt zich op, alles is perfect in balans. Net als Parijs is Maison Francis Kurkdjian Petit Matin het bewijs dat er iets nieuws en groters kan worden gecreëerd uit vele afzonderlijke dingen.