Campagne voor Thierry Mugler Innocent speelt met tegenstellingen
Het Eau de Parfum Thierry Mugler Innocent wordt geadverteerd door een affiche dat de sensueel vrouwelijk geurende compositie op een gedurfde manier laat zien. De marketingstrategie van Thierry Mugler is erop gericht te spelen met de verwachtingen van de kijker. Het affiche vangt zowel de elementen die corresponderen met de naam van het parfum als de elementen die het tegenspreken in een adembenemende compositie. De naam "Innocent" wordt de spil van de campagne.
Het op de poster afgebeelde tafereel is met contrasten gemarkeerd. Het vrouwelijke model toont zich naakt in een gebogen houding die er sierlijk en verleidelijk uitziet. Haar naakte lichaam is slim gepositioneerd zodat het genitale gebied bedekt is, maar haar rondingen komen tot hun recht. Haar naaktheid contrasteert met haar gemaskerde gezicht. De hoofdpersoon presenteert zich dus volledig onbekleed, maar onthult haar gelaatstrekken niet aan de toeschouwer. Ze lijkt vrouwelijk en erotisch, maar ook mysterieus, jeugdig en bijna onschuldig.
Dit designbesluit accentueert de contrasterende geurcomponenten van eau de parfums, die ondanks hun contrasterende geuren een harmonieus akkoord vormen. Het model lijkt op een wolkenlandschap, dat het onschuldige karakter van het landschap benadrukt en verwijst naar de naam van het parfum. De wolken zien er zacht en pluizig uit en hun contouren zijn niet duidelijk te herkennen aan het stilistische middel van de scherptediepte. De lucht wordt op de achtergrond weergegeven.
Het wordt ondergedompeld in een delicaat blauw en pikt zo de exacte schaduw van de parfumvloeistof op. De harmonie en zuiverheid van het landschap wordt doorbroken door een scheurtje in een muur van een gebouw en geeft aan dat het parfum niet alleen zoete geuren accenten zet, maar ook overkomt als dierlijk en wild. De reclameposter verbeeldt de essentie van Thierry Mugler Innocent op een artistieke manier.