Een campagne tussen maanlicht en zonsverduistering
Futuristisch, mysterieus en niet helemaal van deze wereld - dit concept staat centraal in de reclamecampagne van Thierry Mugler Alien Man Fusion en de andere parfums in de serie. De posterserie, die het mannenparfum deelt met de Alien Fusion vrouwengeur, toont de twee perfect op elkaar afgestemde flacons tegen de donkere achtergrond van een indrukwekkende zonsverduistering. Het motto is "The Duality of an Eclipse" - in een duo symboliseren de twee geuren licht en schaduw, vrouwelijkheid en mannelijkheid. Het blauw en rood van de flacons zorgen samen voor kleureffecten in donker violet. Het beeld spreekt voor zich, de anders in de industrie gebruikelijke modellen zijn niet nodig. Ook zonder hen worden kracht, zelfvertrouwen en een gevoel voor mode uitgestraald.
Dit geldt ook voor die reclamefoto's die de fles Thierry Mugler Alien Man Fusion zelf laten zien. De kleuren worden gespeeld met zwart en donkerblauw, de artistieke visie van de zoon van de nacht wordt volledig op de voorgrond geplaatst. De Alien Universum heeft Thierry Mugler ook een bijzonder creatieve manier van marketing gecreëerd. Onder deze naam worden alle geuren - zowel voor vrouwen als mannen - van de Alien-serie aan het doelpubliek gepresenteerd.
Het universum omvat ook de webserie #WeAreAllAlien naast de klassieke manieren van adverteren, zoals advertenties in tijdschriften. In vier afleveringen toont ze een intergalactische wereld, met mensen die op zoek zijn naar de geheimen van het universum. Het geheim achter het charisma van succesvolle en aantrekkelijke mannen is al lang geleden ontdekt: het Thierry Mugler Alien Man Fusion richt zich precies op het type man dat op zoek is naar het grote avontuur in alle facetten van zijn leven.