Exclusiviteit vereist geen reclame
Loewe is niet bekend om grote, buitengewone reclamecampagnes. Men beperkt zich vaak liever tot het wezenlijke, laat het overbodige achterwege en wil zich vooral niet beperken tot een bepaald type.
Teruggebracht tot de essentie: Loewe Solo Loewe Esencia.
Dit verklaart waarom de officiële clip aan Loewe Solo Loewe Esencial slechts 20 seconden lang is. Een kleine animatie tekent eerst de fles, vult hem met de geur en laat hem werkelijkheid worden. Allemaal tegen een witte achtergrond. Tot slot de woorden "Despojado de lo prescindible. Centrado en lo fundemental" wordt onder elkaar weergegeven. Dat betekent evenveel als "het afzien van het vervangbare". Gericht op het belangrijke".
Een motto dat Loewe is gevolgd sinds de oprichting in 1846, toen de twee Spanjaarden Florencio Rivas en José Silva hun werkplaats openden. Als de Kassler HeinrichLoewe , die zich in Spanje Enrique noemt, zich bij de groep voegt, 1872 E. Loewe S.A. van de doop. Sindsdien staat het label, dat zelfs de Spaanse koninklijke familie bevoorraadt, bekend om uitstekende lederwaren, luxueuze mode, prachtige accessoires en edele parfums zoals Loewe Solo Loewe Esencial.
In de geschiedenis van het bedrijf zoekt men tevergeefs naar grote reclamecampagnes, maar het is altijd vooral de mond-tot-mondreclame geweest en de enorme kwaliteit die het label uit Spanje tot zijn succes helpt. Het feit dat je tot het einde van de jaren zestig naar Spanje moet reizen om een Loewe tas te krijgen, draagt ook bij aan de mythe van het label. Toch is ook bij het op de markt brengen door LVMH Loewe een exclusief merk, dat zichzelf nogal discreet beperkt in plaats van de mainstream te bedienen. Functionele ontwerpen gemengd met hoge kwaliteit spreken voor de Spanjaarden die werken met de beste ontwerpers en parfumeurs ter wereld.