Vlacon en geur zijn de focus
Als u op zoek bent naar een reclamecampagne voor Lalique de Lalique, zult u het moeilijk hebben. Al jaren brengt het luxueuze label alleen foto's van de flacons uit, als het al reclame maakt voor het parfum. Sinds de eerste jaren van het merk, toen René Lalique met zijn droom zijn eigen bedrijf oprichtte, zijn er geen grote reclamecampagnes meer nodig. De naam Lalique is als een gevleugeld woord in de wereld van geur. Alle vrienden van de beste en hoogste kwaliteit parfums kennen het merk en weten dat niet alleen de flessen zijn uitzonderlijk mooi, maar ook de geuren in hen zijn gewoon onvergetelijk.
De oprichter van het bedrijf René Lalique, een van de beroemdste glas- en sieradenkunstenaars van Art Deco en Art Nouveau, is vandaag de dag nog steeds een pionier voor veel kunstenaars. Oorspronkelijk werkte hij als tekenaar, die sjablonen maakte voor juweliers volgens de wensen van de klant. Cartier was een van de eersten die de ontwerpen, die gericht waren op natuurlijke vormen, enthousiast accepteerde. Lalique & Varenne werd in 1884 opgericht en de tekeningen van de oprichter van het bedrijf werden zelfs tentoongesteld in het Louvre.
Interessant is dat hij voor zijn kunstwerken juist goedkopere materialen heeft gebruikt. Goud, edelstenen of parels werden zelden gebruikt, in plaats daarvan werden glas, hoorn, email, gewone stenen, halfedelstenen en de toen betaalbare ivoor gebruikt. Het was zijn principe dat leeft in alle schoonheid en een kunstwerk, een principe dat zijn kleindochter van hem leerde en doorgaf.
Er zijn ook geen campagnes voor Lalique de Lalique omdat het parfum gewoon voor zich spreekt. De fles en dus de geur erin staan altijd in het middelpunt van de belangstelling, want al het andere zou een classificatie zijn die het etiket niet wil maken. Omdat elke vrouw mooi, sensueel en vrouwelijk is, zoals Lalique de Lalique benadrukt.