Amethist Écla fles staat centraal in de Lalique reclamecampagne
In de promotievideo voor Lalique Amethyst Éclat staan de fles en zijn sensuele uitstraling centraal. Paarse achtergrond, het cijfer 7 verschijnt, volledig gemaakt van violette amethist, gevolgd door de woorden "7 years of opulence". Close-up van een prachtige violette dop in de vorm van een boom. Erboven staat: "7 jaar passie". Paarse doornige wijnranken en bloemen groeien over het scherm. Een verwijzing naar de witte gravure op de flacon in hetzelfde patroon en een verwijzing naar de oorspronkelijke geur, die 7 jaar eerder volledig gericht was op de nuances van bessen.
Dan komt Lalique Amethyst Éclat op. Weer wijnranken en een jonge, mooie vrouw komt in beeld. Een nieuw tijdperk is begonnen. Bedolven onder pioenen, Lalique Amethyst Éclat. Het doornige rankenpatroon groeit nu wit over het scherm. Deze illustratie is bedoeld om de nieuwe focus van de geur op de pioenroos weer te geven. Close-up van de nieuwe interpretatie van de Art Nouveau-fles, gemaakt door glaskunstenaar en oprichter van het bedrijf René Jules Lalique. De container staat centraal.
De oprichter van het bedrijf René Jules Lalique had ook een uitzonderlijk fijne hand voor glascreaties. Zijn werken worden vandaag de dag nog steeds verkocht in veilinghuizen tegen redelijke prijzen. Ze zijn representatief voor de Art Nouveau. De kunstwerken zijn gemaakt in Art Deco stijl. Een designstroming die zijn hoogtijdagen beleefde van 1920 tot 1940. De fabelachtig mooi versierde glazen flacons dienen Lalique vandaag als model voor hun nieuwe editie. Groupe Pochet, een toonaangevend bedrijf voor luxe verpakkingen voor parfums en cosmetica, heeft het ontwerp van de Lalique Amethyst Éclat flacon aangepast aan de moderne tijd en opnieuw geïnterpreteerd.
De reclamecampagne wil zeggen: 7 jaar na de release van het origineel is Lalique Amethyst Éclat er nu. Deze nieuwe geur richt zich meer op de pioenroos dan zijn voorganger, die een fruitige, bessengeur uitstraalde.