De mystieke, eenvoudige reclamefilm
De klassieke Lalique Encre Noire heeft geen eigen reclamefilm, maar werd voornamelijk geadverteerd met printcampagnes. De nog intensere en sterkere variant van de geur, Encre Noire à l'Extrême, wordt echter perfect geënsceneerd in een reclamespot.
Eerst wordt er een mysterieuze instrumentale muziek van strijkers opgenomen, daarna verschijnt de slag "Lalique" in hout gesneden. Een close-up van een mannelijk oog volgt, dat zelfbewust en ondoordringbaar in de camera kijkt. De man drijft zijn hand door zijn donkere, licht golvende haren en wordt uiteindelijk op het portret getoond. Het gezicht van de campagne is een mannelijk model, maar geen jongensachtig model, maar een pittige man met een baard en een paar aantrekkelijke rimpels belichaamt de geur van Lalique Encre Noire.
Close-ups van de fles en de vloeistof wisselen af met sequenties met het mannelijke model, terwijl de muziek op de achtergrond ritmischer en intenser wordt. Zwart en wit domineren de scènes met het model; de fles daarentegen wordt gepresenteerd in een fel vuurrood. Het model past perfect bij de campagne, want de pittige look weerspiegelt het karakter van het parfum. Trouwens, de man geeft niet om conventies. Hij draagt een effen, donkere trui en is daardoor immuun voor elke hype over nieuwe trends. Hij heeft zijn eigen stijl gevonden en hoeft er niet altijd perfect gestyled en modieus uit te zien, want met zijn ondoorgrondelijke, mysterieuze uitstraling is hij simpelweg onweerstaanbaar voor vrouwen.
Net als de geur van Lalique Encre Noire heeft de reclamefilm een geheimzinnig hypnotiserend en sensueel effect, zodat men nauwelijks aan de fascinatie kan ontsnappen.