Een prominent gezicht in het centrum van de Provence - de reclamecampagne
Angelina Jolie leverde niet alleen de inspiratie voor de geur Guerlain Mon Guerlain. Sinds 2015 is ze ook merkambassadeur en testimonial voor het Franse luxelabel. De campagne voor de lancering van het parfum met de populaire filmster was gebaseerd op het motto: "Mijn verborgen tatoeage, mijn parfum, Mon Guerlain ".
Met Mon Guerlain brengt de Franse fabrikant een hommage aan de vrouw van nu - sterk, vrij en sensueel. Geïnspireerd door en belichaamd door Angelina Jolie.
De advertentie en talloze foto's tonen de artieste in een villa en op het platteland van de Provence. Na haar ochtendbad zit ze voor een wijd open raam en staart melancholisch naar de uitgestrektheid van het landschap. Haar bijna legendarische tatoeages zijn geenszins verborgen.
Ondertussen stelt een jonge parfumeur de geur van een fascinerende vrouw samen uit kostbare natuurlijke ingrediënten, die herhaaldelijk in beeld worden gebracht. De druppels essences druppelen spaarzaam, als vloeibaar goud, uit de pipet in de kristallen flacon. Dan is de creatie compleet. Angelina Jolie brengt de geur aan. De aanvankelijke melancholie maakt plaats voor levendige, vrolijke elegantie en vrouwelijke sensualiteit.
Vol energie leert ze lijnen voor aankomende filmrollen. Deze transformatie wordt benadrukt door de muziek die de commercial begeleidt. Die heeft nu ook een vrolijke, opgewekte toon. Aan het einde van de korte film, die nauwelijks meer dan een minuut duurt, verschijnt de filmster in een zwarte kanten jurk, trekt het parfum opnieuw aan en plaatst het flesje op een voetstuk waar het duidelijk zichtbaar is.
De foto's bij de reclamecampagne tonen het prachtige gezicht van Angelina Jolie naast de betoverende kristallen flacon. Daartussen onthullen eenvoudige letters de naam van het exclusieve parfum: Guerlain Mon Guerlain. Daarnaast maken talloze foto's reclame voor het parfum, die zich beperken tot de flacon en de verpakkingsdoos tegen een witte achtergrond.