Een prachtige Russische vrouw, een edele fluweelzachte bank en niets dan Guerlain Shalimar
De reclamecampagne voor Guerlain Shalimar is sensueel en sexy zonder vulgair of opdringerig te zijn. Het past perfect bij het verleidelijke en sensuele parfumkarakter van vrouwenparfum. Deze geur maakt elke vrouw iets heel bijzonders en onweerstaanbaars.
Het in Rusland geboren model Natalia Vodianova heeft een subtiel erotisch en zeer vrouwelijk charisma, waardoor ze het perfecte promotionele gezicht is voor Guerlain Shalimar parfum. De oosterse look van de vrouwengeur overtuigt door elegantie en een vleugje decadentie, wat ook in de campagne tot uiting komt.
Ook hier is de eeuwige liefde tussen Sjah Jahan en Mumtaz Mahal een eerbetoon. Een eenzame man in de steppe - een vrouw in een harem, gespeeld door Vodianova. In wisselende scènes begeleiden de toeschouwers zowel de gewaagde vechter als de betoverende schoonheid door hun dag. Hij die door het land rijdt, op zoek naar iets op weg naar haar, en zij die zich verslindt in pijnlijk verlangen naar haar geliefde en bereidt zich voor op een terugkeer. Wanneer dit eindelijk gebeurt, wordt de hereniging gevierd met een uiterst intieme omhelzing.
Maar dat is niet alles, want de held van de plek heeft nog steeds een geschenk bij zich. Hij strooit goud, magisch poeder in het meer voor zijn kasteel, terwijl de Holde op een bark met opwinding op het resultaat wacht. Na enige tijd stijgt de Taj Mahal dramatisch uit het water als teken van eeuwige liefde.
Natalia Vodianova werkte samen met ontwerpers en grote labels als Chanel, Marc Jacobs en Pepe Jeans. In haar geboorteland Rusland staat ze niet alleen bekend als model, maar ook als actrice en presentatrice. Niet alleen Guerlain werd zich bewust van het prachtige Russisch: Al in 2002 werd ze Gucci's reclame gezicht voor de vrouwengeur Eau de Parfum en de parfumcampagne. Calvin Klein zette haar gezicht op de reclameposters voor zijn sensuele vrouwengeur Euphoria in 2005.