Wie Annayake Miyabi Man heeft gemaakt blijft een mysterie
Door de filosofie van de geur kan er eigenlijk niet zoiets zijn als "hét" gezicht voor Annayake Miyabi Man. Als de flacon toch in sommige advertenties verschijnt met een man op de achtergrond, dan komt dit in veel details niet overeen met het gebruikelijke stereotype. De zwart-wit opstelling toont natuurlijk een knappe, jonge man met een opvallend gesneden gezicht.
Hij lacht echter niet en kijkt ook niet al te brutaal. Hij draagt een overhemd en een jasje, maar geen stropdas. Het overhemd staat onevenredig wijd open, tot op zijn borst, maar het maakt niet de indruk te nonchalant te zijn. Aan één kant van zijn nek hangt een ketting, duidelijk geknoopt van leer. Het staat in schril contrast met de zichtbaar gestikte naden van de revers van het jasje, die aangeven dat dit een kwaliteitsproduct is. De algemene houding van de man straalt eerder observatie uit dan pose, eerder wachten dan actie. Hetzelfde geldt voor de geur van Annayake Miyabi Man.
De diepzwarte letters van de naam Miyabi in gebogen cursief schrift nemen de strengheid weg van het scherpgevormde silhouet van de hoofdpersoon in de Annayake Miyabi Man advertentie en draaien de kleurverhouding van de fles om - witte letters op een zwarte achtergrond. Over het geheel genomen biedt de reclame voor Miyabi Man een zekere ruimte voor interpretatie. Hoewel de opstelling een type man overbrengt, lijkt dit niet zo dwingend verplichtend.
De subliminale boodschap is: Hier is een Miyabi-man, jij kunt er ook een zijn. In overeenstemming met het traditionele Japanse ideaal van esthetiek is de Miyabi-advertentie beleefd en heeft ze een subtiele persoonlijke aantrekkingskracht.