Gucci Flora by Gucci Gorgeous Gardenia - De reclamecampagne
Gucci heeft een aantal ideeën bedacht om de prachtige bloemengeur Gucci Flora by Gucci Gorgeous Gardenia te promoten. Sinds de eerste release in 2012 hebben de advertenties en de postercampagne vooral de elegant ontworpen flacon laten zien. Vorm en kleur worden perfect geaccentueerd door de selectie van hoogwaardige beelden.
Het vrouwelijke, sensuele en verleidelijke karakter wordt benadrukt in de tv-commercials voor Gucci Flora by Gucci Gorgeous Gardenia. Gucci heeft echter afgezien van celebritymodellen of een bekend gezicht. De luxe lente- en zomergeur is bedoeld als creatie voor elke aantrekkelijke vrouw.
Ook in tv-commercials en modemagazines benadrukt Gucci het frisse, natuurlijke en bloemige karakter van Gucci Flora by Gucci Gorgeous Gardenia. De beelden roepen dan ook associaties op met de lente en uitgestrekte bloemenweiden. De bloemige en fruitige aroma's van Gucci Flora by Gucci Gorgeous Gardenia worden vakkundig weergegeven. Dit wordt ondersteund door krachtige kleuren en snelle uitsneden, die een indruk van frisheid, opwinding en levensvreugde overbrengen.
Last but not least staan de sierlijke gardeniabloesems centraal. Gucci Flora by Gucci Gorgeous Gardenia dankt haar bijzonder intense en frisse bloemengeur aan hen. Naast de weelderige gardeniabloemblaadjes zijn er ook andere ingrediënten te zien in de reclames en advertenties, zoals bruine suiker, patchoeli en fragipanibloem, die het eau de parfum een stevige zoetheid geven. Daarbij komen de fruitige aroma's, die in Gucci Flora by Gucci Gorgeous Gardenia vertegenwoordigd zijn in de vorm van zwarte bessen, rode bessen en peren.
Over het geheel genomen slaagt de reclamecampagne erin om de bloemige, zoete en frisse geur van Gucci Flora by Gucci Gorgeous Gardenia vast te leggen. Zoals altijd wordt de meest directe indruk echter verkregen door samples en testproducten.