Acteur Chris Evans is de held van de Gucci Guilty-reclamecampagne
De onafhankelijkheid, het verlangen naar vrijheid, de sensualiteit en het provocerende karakter van de geur Gucci Guilty pour Homme wordt levendig verbeeld in de advertentie. Het concept komt van de (beruchte) stripauteur en illustrator Frank Miller - zijn strips Sin City en 300 zijn inmiddels verfilmd.
De openingsspot doet denken aan een autoreclame. Er wordt ingezoomd op de fles tot het logo onherkenbaar is. Een man gekleed in leer rijdt op zijn fiets door de straten van een grote stad. Het is nacht, maar de schemering is al zichtbaar in de lucht. De enige lichtpunten zijn zijn koplamp en de vlammen rond het achterwiel van de fiets. Het licht symboliseert het feit dat niets hem op een dwaalspoor zal brengen. Geen onnodige versieringen of details tonen de ongecompliceerde aard van de geur.
Wat overblijft is de rokerige indruk. Terwijl hij zijn motor parkeert en zijn helm afzet, kijkt een stoer mannengezicht met een baard van drie dagen brutaal in de camera. Acteur Chris Evans, het gezicht van de campagne, duwt een dubbele klapdeur open en pauzeert even. Zijn voetstappen vervagen en het nummer Strangelove van Depeche Mode, dat onder de reclame wordt afgespeeld, wordt steeds veeleisender. Evans neemt plaats aan de bar. Zonder tijd te verliezen verschijnt het hoofd van een blondine onderaan het scherm. Precies in Chris' gezichtsveld. Hij loopt naar haar toe met een stevige pas, ze lijkt naar hem toe te zweven alsof ze wordt aangetrokken door een magneet.
De aantrekkingskracht en de kracht van de geur worden hier perfect gerealiseerd. Nadat hij en model Evan Rachel Wood hartstochtelijk de liefde hebben bedreven, stapt hij weer op zijn fiets als de schemering invalt. Maar zo ongecompliceerd is het allemaal niet. Tijdens de intieme scène heeft hij haar Gucci-armband afgedaan.