Deze herinnering aan unieke ervaringen
De reclamecampagne van de Gucci Mémoire d'une Odeur ontvoering tot een van de grootste revoluties in de menselijke geschiedenis. Het toont ons het perspectief van de ceremoniemeester: niet minder dan de zanger Harry Styles onthult met zijn aanwezigheid, jeugdigheid, durf en open nieuwsgierigheid de rituelen van het hippietijdperk. De tijd van de grote persoonlijkheden die een nieuwe dimensie openden, werd gekenmerkt door spontaniteit, spiritualiteit en een opwindende toewijding aan wilde dans. Het was de dans van wild bloed onder de huid. Herinneringen waarvan de kracht zelfs decennia lang niet kan worden uitgewist, doen de zintuigen herleven: "Retrouvailles" is de naam die aan de grote herontdekkingen van individuele schatten wordt gegeven. Gucci Mémoire d'une Odeur is zo'n schat.
Deze geur, die doet denken aan het altijd menselijk durven zijn, roept herinneringen op aan de tijd van grote vrijheid en poëzie. En omdat Gucci dat zo Gucci is, wordt de kijker naar een omgeving vol sensualiteit en weelde gelokt. Dit kan zeker gecombineerd worden met de levensstijl van de hippies, want de stadslegendes van de dageraad bewogen zich zelfbewust in de monumenten van stilistische grootsheid. En zo zijn we getuige van een dans rond het vuur, die in wilde extase de geesten en lichamen in hun menselijkheid viert. De ontroerende broosheid, de zelf-vervreemding van de bovenaards mooie artiesten laten ons raden waarom de hippies zongen: "We are Stardust, we are golden". ("Wij zijn sterrenstof, wij zijn van goud gemaakt.")
Gucci Mémoire d'une Odeur lijkt op een olfactorisch fotoalbum. De geur herleeft alle kleuren van een kostbaar, eeuwig geldig moment. Deze geur herneemt alles wat in een gedachtewandeling was: toen, in wilde vrijheid, in de villa en bij het kampvuur in het bos met hun unieke zachte licht.