Deze herinnering aan unieke ervaringen
De reclamecampagne Gucci Mémoire d'une Odeur neemt ons mee terug naar een van de grootste revoluties in de geschiedenis van de mensheid. Het onthult het perspectief van de ceremoniemeester: niemand minder dan de zanger Harry Styles onthult de rituelen van het hippietijdperk met zijn aanwezigheid, jeugdigheid, roekeloosheid en open nieuwsgierigheid. De tijd van de grote persoonlijkheden die een nieuwe dimensie openden, werd gekenmerkt door spontaniteit, spiritualiteit en een elektriserende toewijding aan de wilde dans. Het was de dans van het wilde bloed onder de huid. Herinneringen, waarvan de kracht zelfs tientallen jaren niet kan uitwissen, doen de zintuigen herleven: "retrouvailles", zoals de grote herontdekkingen van individuele schatten worden genoemd. Gucci Mémoire d'une Odeur is zo'n schat.
Deze geur, die ons herinnert aan het altijd menselijk durven zijn, roept herinneringen op aan een tijd van grote vrijheid en poëzie. En omdat Gucci Gucci is, wordt de kijker gelokt naar een omgeving vol sensualiteit en weelde. Dit valt zeker te rijmen met de levensstijl van de hippies, want de urban legends van de omwenteling bewogen zich zelfverzekerd in de monumenten van stilistische grandeur. En zo zijn we getuige van een dans rond het vuur die de geesten en lichamen in hun menselijkheid viert in wilde extase. De ontroerende fragiliteit, de zelfvergetelheid van de onaards mooie performers geeft ons een idee waarom de hippies zongen "We are Stardust, we are golden". ("We are stardust, we are golden.")
Gucci Mémoire d'une Odeur is als een olfactorisch fotoalbum. De geur laat alle kleuren van een kostbaar, eeuwig moment herleven. Deze geur roept alles wat was op in een wandeling door het verleden: toen, in wilde vrijheid, in de villa en rond het kampvuur in de bossen met hun unieke zachte licht.