Gucci Bamboo is ontwikkeld door Procter & Gamble
Daarachter Gucci Bamboo schuilt Procter & Gamble, een Amerikaanse onderneming die sinds haar oprichting in 1837 consumptiegoederen ontwikkelt. Alleen al in Duitsland heeft de wereldspeler 40 gerenommeerde merken, maar bovenal is hij wereldwijd actief. Laura Biagiotti, Lacoste, Hugo Boss, Dolce & Gabbana, AdidasGucci , Lancaster en Esprit geuren worden verspreid onder haar paraplu.
Het bedrijf hecht er in principe belang aan dat er geen namen op de voorgrond staan, maar alleen het product. De marketing is dus alleen gericht op dit specifieke product. Een strategie met groot succes. Procter & Gamble genereert jaarlijks winst in de dubbelcijferige miljarden. In totaal werken er 127.000 mensen voor de Groep wereldwijd.
Alleen al in Duitsland heeft Procter & Gamble meer dan 40 gerenommeerde merken en het bedrijf heeft een wereldwijde reputatie van 15 merken. Met welke parfumeurs Procter & Gamble werkt of dat het bedrijf alleen parfumeurs in huis heeft, blijft een groot geheim.
Voor het bedrijf is het immers belangrijk dat de klant niet officieel een product van P&G koopt, maar een product onder de merknaam Boss. Door de ontwikkeling en productie van de Hugo Boss Boss Bottled Unlimited geur door middel van P&G, was de geur niet alleen in staat om zichzelf op de markt te brengen voor zijn eigen sake, maar profiteerde ook van de wereldwijde erkenning van de distributie. Het is een feit dat Procter & Gamble veel geld betaalt voor licenties en dus de distributeur is achter Hugo Boss Boss Bottled Unlimited, evenals enkele andere geuren van Boss.