Paco Rabanne Fame - een luxueuze geur voor de moderne vrou
Paco Rabanne Fame komt uit 2022 en is opgedragen aan alle vrouwen die hun vrouwelijke onafhankelijkheid vieren. De geur begint vrouwelijk fris met fruitige mango en frisse bergamot. In de hartnoot wordt vrouwelijkheid gesymboliseerd door jasmijn, die echter een onverwachte noot krijgt door wierook. De rokerige geuren van de hars geven de jasmijn een donkere en ietwat edgy kant. Vrouwelijkheid wordt hier niet gepresenteerd als delicaat en zoet, maar als sterk en verrassend. In de basisnoot zorgen vanille en sandelhout samen voor een romige, houtachtige geur die de geur harmonieus afsluit. Over het geheel genomen is het parfum meer gericht op jongere vrouwen of vrouwen die jong van hart zijn.
Paco Rabanne was het resultaat van een samenwerking tussen Dora Baghriche-Arnaud, Marie Salamagne, Alberto Morillas en Fabrice Pellegrin. Alle kunstenaars slaagden er meerdere keren in om populaire geuren te creëren. Fame
Dora Baghriche-Arnaud is bijvoorbeeld verantwoordelijk voor Mon Paris van Yves Saint Laurent, dat ook werd gecreëerd in samenwerking met verschillende parfumeurs. Een bekende geur van Marie Salamagne is Aqua Allegoria Mandarine Basilic van Guerlain. En de mannen van de creatie doen niet onder met geuren als Flower van Kenzo (Alberto Morillas) of Womanity van Mugler (Fabrice Pellegrin). Geen wonder dus dat Paco Rabanne de handen ineen heeft geslagen met beroemde parfumeurs voor de geur Fame.
De Amerikaanse actrice Elle Fanning (van "Maleficient" en "The Great") is een testimonial voor Paco Rabanne Fame. In de commercial zien we haar in pastelkleurig licht in een negligé op een bed. Ze ziet er onschuldig verleidelijk en delicaat uit. Plotseling komt de stralende fles Fame in beeld, overweldigd door een zee van bloemen. Na de delicate kleuren lijken de kleurrijke bloemen een schok. De geur speelt ook met het stereotiepe beeld van de vrouw.