Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Bvlgari Omnia: oosters-houten en elegant

Bvlgari Omnia werd uitgebracht in 2003 en is de eerste geur uit de Omnia-serie gewijd aan kostbare edelstenen. Zijn naam betekent evenveel als "alles". De kruidige oosterse geur is ontworpen door sterparfumeur Alberto Morillas.

Hij gaf Bvlgari Omnia een topnoot van saffraan, peper, kardemom, gember en mandarijnen. In de hartnoot verschijnen sterke kruiden in de vorm van kaneel, nootmuskaat en kruidnagel, verzacht door amandelen en fijn afgerond met lotus en Masala-Chai thee. Zoete noten van tonkabonen worden versterkt met witte chocolade, omlijst door houtachtige noten, guaiachout en sandelhout, die de basis vormen.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

Hoewel er zoete noten in de vrouwengeur zitten, worden deze discreet op de achtergrond bewaard en laten de specerijen en het hout de boventoon voeren. Bvlgari Omnia ontwikkelt zich langzaam op de huid, de verschillende componenten zijn goed waarneembaar tot het totaalbeeld verschijnt. Bij Omnia richt het label zich vooral op vrouwen die niet veel weten over zoete parfums of die de voorkeur geven aan houtachtige geuren. Bvlgari Omnia is een dagelijkse geur geschikt voor alle gelegenheden. Het Eau de Parfum heeft een aangename en veelzijdige uitstraling.

alle klanten beoordelen positieve
Bvlgari Omnia
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 1 klant adviezen

Commentaar van
aanbevelenswaardig!
Een krachtige, langhoudende geur die naar meer ruikt. Veel positieve opmerkingen gehad van mensen om mij heen. Beveel deze geur graag verder aan!

Ongelooflijk succesvol

Alberto Morillas, die Bvlgari Omnia ontwierp, is geen onbekende in de wereld van de geuren. Hij noemt zichzelf een autodidact als het gaat om geuren, omdat hij in Firmenich begon als laboratoriumassistent om zijn kunststudies aan de School voor Schone Kunsten in Genève te financieren. Dan leest hij een artikel in Vogue over parfumeurs en wordt zijn werk een passie. Firmenich neemt de ambities van Alberto Morillas, geboren in 1950 in Sevilla, serieus en geeft hem een kans. Zijn naam verscheen voor het eerst op een geur in 1975. Must de Cartier is de eerste geur van de juwelier en maakt Alberto Morillas beroemd. In 1994 was hij betrokken bij de oprichting van CK One, en dit werk heeft hem uiteindelijk in de kring van grote parfumeurs gekatapulteerd.

Sinds zijn begin in 1970 is hij trouw gebleven aan Firmenich en zijn naam staat achter meer dan 330 geuren, waarvan er alleen al voor Bvlgari een goede dertig werden gecreëerd. Hij creëerde ook vele geuren voor Kenzo, Marc Jacobs, Givenchy, Salvatore Ferragamo, Formentera en Custo Barcelona. Gucci, Killian, Chopard, Puig, Règine's, Penhaligon's of Valentino genoten ook van zijn werk.

Wanneer Alberto Morillas een parfum creëert, gebeurt dit altijd met dezelfde toewijding en passie als in Bvlgari Omnia. Hij geeft zelf de voorkeur aan natuurlijke aroma's. Daarom weerspiegelen zijn geuren altijd de natuur, die volgens hem de meest perfecte geuren creëert. Hij overtuigt zelfs zijn critici, die zijn talent gewoon moeten erkennen. Niet voor niets heeft Alberto Morillas naast zijn werk voor Firmenich een klein, zeer exclusief label voor individuele geuren in kleine oplages.

Ringen zijn oneindig

De fles Bvlgari Omnia is van zilver en brons. Twee met elkaar verweven cirkels doen denken aan kettingschakels of ringen die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. De vorm van de fles werd natuurlijk overgenomen voor alle andere Omnia geuren, alleen het kleurenschema werd gewijzigd.

De bijzondere fles is ontworpen door Fabrice Legros, die verantwoordelijk is voor Studio Pi Design, niet te verwarren met Pi Design. Studio Pi Design verzorgt uitsluitend het ontwerp van flacons en hun verpakking. Om tot een succesvol ontwerp te komen, zorgt het Fabrice Legros team voor de huidige trends, bereidt analyses voor en houdt zich intensief bezig met de visies van het betreffende merk. Zo is de Bvlgari Omnia fles ontstaan. De vervlochten cirkels zijn dus inderdaad ringen die, net als de zilveren kleurstelling, de oorsprong van de Bulgaarse familie als zilversmeden aangeven. De Bvlgari Omnia fles combineert de oorsprong, het verleden en de toekomst van Bvlgari, want ringen zijn echt oneindig.

Luxe die betaalbaar is

Bvlgari is niet alleen een van de grootste sieradenfabrikanten ter wereld, maar staat ook bekend om prachtige accessoires zoals horloges, lederwaren en parfum. Bvlgari is zelfs actief in de hotelwereld. Het begon allemaal meer dan 200 jaar geleden toen de Griekse goudsmid en zilversmid Sotirios Voulgaris zijn eerste winkel opende in het kleine dorpje Paramythia. Het bedrijf van de oprichter van het bedrijf is er vandaag de dag nog steeds te vinden, hoewel Sotirios in 1877 naar Corfu en in 1881 naar Rome verhuisde om dichter bij zijn klanten te zijn. Ook toen al was hij zo succesvol dat hij verschillende winkels voor juwelen en antiek kon openen, onder meer in 1884 in de Via Sistina wijk. Dit wordt beschouwd als het begin van de Bvlgari van vandaag. Oorspronkelijk bekend als de "Old Curiosity Shop" voor Engelssprekende klanten, werd Bvlgari in 1910 een pure juwelierszaak. Vandaag de dag, na Cartier en Tiffany & Co, is Bvlgari de derde grootste juwelenfabrikant ter wereld, met winkels en verkoopgebieden op alle vijf continenten, met de grootste winkel in Tokyo.

De succesvolle juwelenfabrikant schakelt niet altijd over op complexe reclamecampagnes. Als hij het toch doet, worden deze met een hoog budget en moeite geproduceerd en geven ze altijd een gevoel van luxe. Zo wordt bijvoorbeeld Omnia Pink Sapphire geadverteerd met een uitgebreide commercial die mensen doet verlangen om te leven.

De geuren van Omnia, gelanceerd in 2003, zijn geïnspireerd op 's werelds meest kostbare edelstenen en luxe op kleine schaal, luxe die meer dan de top tienduizend zich kan veroorloven. Bvlgari Omnia, evenals de sieraden en andere accessoires van de juwelier, zijn gericht op dames die hun luxe zien in de kwaliteit en niet in een prachtig exterieur.

Helaas zijn er op dit moment geen producten in deze collectie beschikbaar.