Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Bvlgari Man Wood Essence - Stedelijke dynamiek in balans met de natuur

Gelanceerd in 2018, de luxe geur Bvlgari Man Wood Essence fascineert met een meesterlijke symbiose van vitale dynamiek en harmonie van de natuur. Vitaliserende sprankelende akkoorden worden in evenwicht gebracht door elegante houten akkoorden vol karakter. De ingenieuze olfactorische combinatie van de turbulente vitaliteit van de metropolen met de bron van het leven in de natuur wordt een statementgeur van de moderne, zelfbewuste gentleman.
Het aromatische, houtachtige parfum opent met een levendige, frisse en energieke noot. De bitterzure noot van de Italiaanse citroenschil is bijzonder tintelend door de kruidige kruidigheid van koriander. Een subtiele hint van gesuikerde citrus voegt een vleugje levendige opwinding toe. De hartnoot van Bvlgari Man Wood Essence fascineert met een krachtig, mannelijk akkoord. Aardse noten van vetiver uit Haïti versmelten met intense, houtachtige cipressenaroma's om een onweerstaanbare geurbeleving te creëren. De levendige energie en dynamiek van de topnoot zijn harmonieus uitgebalanceerd en de sterke basis geeft de geurwortels. Kostbaar cederhout zorgt voor een indrukwekkend elegant accent. Een warm amberakkoord en het intense balsamicoaroma van Siam-Benzoe, dat een vleugje vanille en chocolade brengt, brengen het parfum tot een betoverend sensueel einde.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
De fascinerende subtiele, fijne samenstelling van de geur Bvlgari Man Wood Essence maakt zowel overdag als bij speciale gelegenheden in de avond indruk.

De subtiele compositie van een meester

Het fascinerende mannenparfum Bvlgari Man Wood Essence is een creatie van meesterparfumeur Alberto Morillas. De Spanjaard wordt beschouwd als een van de meest succesvolle hedendaagse parfumeurs ter wereld in de parfumindustrie.
Morillas, geboren in Sevilla, emigreerde op tienjarige leeftijd met zijn ouders naar Zwitserland. In Genève studeerde hij twee jaar lang beeldende kunst voordat zijn passie voor parfum de overhand kreeg. Volgens Morillas werd het veroorzaakt door het parfum van zijn moeder, Femme von Rochas. In roze verpakking met zwart fluwelen lint op haar nachtkastje geschreven.
De meervoudig bekroonde Alberto Morillas heeft zijn parfumerievaardigheden grotendeels zelf geleerd. Op 20-jarige leeftijd begon hij te werken voor de legendarische Zwitserse geur- en aromaproducent Firmenich, waarvan hij nu directeur is. Een artikel in Vogue, waarin de legendarische Franse parfumeur Jean-Paul Guerlain werd genoemd, gaf hem de moed om dat te doen.
Vandaag de dag kan Alberte Morillas, die in Genève woont, bogen op de creatie van meer dan 300 parfums voor bijna alle internationale couturemerken. Tot zijn meest succesvolle geuren behoren CK One voor Calvin Klein, Acqua di Giò voor Giorgio Armani en Onmia voor Bvlgari. De Spanjaard componeerde meer dan 30 parfums voor de luxe juwelier uit Rome, met speciale nadruk op de Man editie. Deze serie, gelanceerd in 2010, omvat uiteraard ook Bvlgari Man Wood Essence .
In een interview geeft Morillas toe dat hij bijzonder gefascineerd is door mediterrane geuren. Wat betreft de grondstoffen die gebruikt worden bij de productie van parfums, is hij vooral ingenomen met muskusnoten, waarmee hij een sensuele en tegelijkertijd stralende signatuur in zijn geuren achterlaat.

Reflecties op zilver en goudsmidswerk

Het luxe parfum Bvlgari Man Wood Essence wordt gepresenteerd in een indrukwekkende fles. De libel in de vorm van een balk is geïnspireerd op de monumentale vormen van de architectuur van Rome en het oude Griekenland, de thuisbasis van de oprichter van het merk Nobel. Het meesterlijke ontwerp van de sluiting en top weerspiegelt de lange zilversmidstraditie van de Bulgaarse familie.
De kenmerkende fles van de exclusieve Man Edition is gemaakt van transparant glas. De dikte van het glas is opvallend, waardoor de balk er nog zwaarder uitziet. De rondingen van de zacht gebogen binnenflacon met de geur brengen beweging in beeld. Groen glinstert in hem het kostbare parfum, dat met zijn kleur al laat zien dat de natuur het thema is van de geurcompositie. Matgouden letters onthullen de namen van de geur en het etiket. De bovenzijde en de dop van de fles zijn eveneens in mat goud, met daarop de naam van het luxemerk in reliëf. Het verfijnde design van de Bvlgari-fles Man Wood Essence maakt het karakter van het parfum intuïtief zichtbaar. De krachtige mannelijk ogende cuboïde draagt een zacht gevormd hart met een nobele geur.

Een oude boom in de wolkenkrabbers van Dubai

De reclamecampagne om de geur Man Wood Essence Bvlgari te lanceren is net zo fascinerend en bijzonder als het parfum zelf. Het wordt bepaald door een tv-spot die, volgens het Bvlgari huis, een "natuurminnende urbanite" in scène zet.
Getuigenis is de Canadese acteur Nick Bateman, die ook naam heeft gemaakt als model voor couture labels. Het uiterlijk alleen al - langer, licht golvend haar en een korte, volle baard - geeft een vleugje van de nabijheid van de natuur. Het tafereel is Dubai met zijn wolkenkrabbers van beton, glas en staal, waartussen nauwelijks groen zichtbaar is. Bateman loopt door de hypermoderne straten. Hij volgt het denkbeeldige beeld van een tedere, kleine boom waarvan de sappige groene bladeren tegen de achtergrond van de wolkenkrabbers in de woestijnwind fladderen. Tenslotte betreedt hij een gebouw waarvan het interieurontwerp nauwelijks afwijkt van de strakke vormen van het exterieur. Het getuigenis beklimt een trap en komt terecht in een grote ruimte met muren en een glazen koepel. Binnenin staat een enorme boom, een Californische kastanje, knoestig en eeuwenoud, met een adembenemende kroon van bladeren. Bateman leunt op zijn bestemming tegen de brede stam van de boom. Er wordt gesnoeid en in plaats van de boom verschijnt de fles BvlgariMan Wood Essence . Het groen van het geurende water absorbeert bijna precies de kleur van de bladeren.
Met zijn enscenering in het Dubai Arboretum associeert de tv-spot hetzelfde beeld als de verfijnde fles van BvlgariMan Wood Essence: bewegende, levende natuur in strakke glazen vormen. De presentatie van de geur gaat gepaard met een uitgebreide printcampagne. De foto's maken snapshots van de commercial tot thema of adverteren met Bateman en de flacon tegen een achtergrond van staal, beton, glas en weelderig groen.