Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Een charismatische geurbeleving met cultkarakter

Als symbool van mannelijkheid lanceerde Bvlgari in 2013 de mannengeur Bvlgari Man Extreme - en veroverde het bijna 's nachts met zijn verleidelijke mannengeur. Het combineert een taartgeur met houtachtige en verfrissende elementen. Het parfum wordt gekenmerkt door een sterke intensiteit en geeft een uitstekende uitstraling. Een opwindende houtigheid onderscheidt zich van de mediterrane frisheid. De geur weerspiegelt energie en kracht, maar ook een vleugje Oriënt en avontuur. Bvlgari Man Extreme staat voor dat bepaalde iets in elke situatie.

De belangrijkste akkoorden van deze mannengeur zijn een warme en frisse kruidigheid en een vleugje groene houtachtigheid. Dit alles wordt gecombineerd met een aromatisch en tegelijkertijd fris effect. De frisse topnoten van bergamot, roze grapefruit en cactus worden gecombineerd met een hart van amber, guatemala kardemom en witte fresia accenten. De houtachtige accenten van balsahout, vetiver uit Haïti en benzoë uit Laos, die onze zintuigen betoveren met Bvlgari Man Extreme en de geur in ons geheugen verbranden, zorgen voor de finishing touch.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

Bvlgari Man Extreme spreekt tussen de fijn gecomponeerde lijnen van verleiding en avontuur. Het doet dit echter zonder opdringerig te zijn en is gericht op mannen die er de voorkeur aan geven om op een subtiele en duurzame manier de aandacht te trekken.

alle klanten beoordelen positieve
Bvlgari Man Extreme
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 1 klant adviezen

Commentaar van
mooi design, heerlijke geur
Prachtig ontworpen fles met een heerlijke geur. Voor mannen tussen 20 en 100! Ik koop deze geur al lang en zal hem altijd in mijn verzameling houden!

Een van de bekendste geurenmakers ter wereld

Bvlgari Man Extreme is een van de populaire en tijdloze geurklassiekers die we te danken hebben aan de zeer gerespecteerde parfumeur Alberto Morillas. Morillas, geboren in 1950 in Sevilla (Spanje) en sinds 1975 werkzaam in de parfumindustrie, heeft geurhits als Calvin Klein CK One en Marc Jacobs Daisy gecreëerd.

Voor Morillas zijn geuren een spiegel van de ziel en de maatschappij, maar ook een grote passie, die hij tot op de dag van vandaag uitademt. Dit doet hij echter niet alleen voor Firmenich - en daarbovenop voor talrijke bekende huizen - maar ook onder zijn eigen naam. Samen met zijn vrouw creëert Morillas ook geurkaarsen die bedoeld zijn om het dagelijks leven van de gebruikers te verfraaien. Het label Mizensir heeft het echtpaar samen opgericht in 1997.

Volgens zijn eigen verklaringen is Morillas minder geïnteresseerd in succes dan in het gelukkig maken van mensen met zijn geuren. De successen die door zijn geuren worden gevierd, verbazen en verrassen hem vandaag de dag nog steeds - bijvoorbeeld wanneer hij zijn geuren ruikt op een persoon op straat. Zijn favoriete geur is de klassieke Chanel No. 5 uit de neus van parfumeur Ernest Beaux, die volgens hem de liefde in een fles heeft weten te vangen. Zijn favoriete geur uit de natuur is de geur van de zee. In een interview met Capital magazine zei hij dat hij zich er nog steeds graag door laat inspireren.

Kenmerkend voor Morillas is de productie van innovatieve geurextracten uit bladeren, bloemen en andere plantenextracten. In tegenstelling tot de chemische benadering, probeert het geuren te activeren die al in de natuur aanwezig zijn. Dit is direct herkenbaar aan de natuurlijke houtachtigheid van Bvlgari Man Extreme.

Elegant, met het oog op de essentie

Recht en puristisch, de Bvlgari Man Extreme fles ziet eruit alsof hij recht uit graniet is gesneden. Onnodige squiggles zijn weggelaten en in plaats daarvan ligt de focus op de essentie. Ondoorzichtig, het omsluit de vloeistof en laat ons alleen maar raden wat kostbaarheid binnenin is. De fles Bvlgari Man Extreme staat bol van de moderniteit. Details zoals het bovenste derde deel in zwart en de duidelijke letters op de fles versterken deze indruk. Op de zwarte schouders ligt een vlakke, zilverkleurige sproeikop, die aangenaam opgaat in het ontwerp. Ondanks, of juist door zijn eenvoud laat de fles een blijvende indruk na.

De kleuren zilver en zwart lopen door het gehele designconcept heen, zodat het basiskleurendesign ook voor de aftershave en douchegel behouden is gebleven. Natuurlijk ontbreekt ook het karakteristieke Bvlgari-logo niet. Alle producten uit het Bvlgari Man Extreme assortiment zijn dus op het eerste gezicht te herkennen.

Eric Bana is de Bvlgari Man Extreme Man

Een spannende, elegante en verfrissende mannengeur als Bvlgari Man Extreme wil perfect in scène gezet worden. De elegant vormgegeven fles wordt gebruikt in de reclame en de unieke eigenschappen van het parfum. Een herziene campagne ter promotie van Bvlgari Man Extreme verscheen in 2015.

Deze nieuwe editie bevat een clip van ongeveer een minuut lang. Acteur Eric Bana, bekend van films als Black Hawk Down, Troja of München, promoot de geur in deze campagne, wandelend door een laan van betonnen kolommen, wordt Bana begeleid door een majestueuze leeuw die nooit een bedreiging vormt voor Bana. In plaats daarvan kruisen de paden van de twee elkaar keer op keer, en geven mens en dier elkaar een respectvol uiterlijk. Bana heeft niet alleen verleidelijk vol donker haar, maar draagt ook een zwart pak terwijl hij vastberaden en vol vertrouwen door de zuilen loopt met zijn gezelschapsdieren.

De clip, ontworpen door de Italiaanse filmmaker Matteo Garrone, is uitsluitend in zwart-wit. Door de omgeving, die uitsluitend bestaat uit stenen vloeren, zuilen en muren, lijken deze extreem koel en toch contrastrijk.

In de huidige fotocampagne zien we Bana samen met de fles voor de stenen zuilen en een bewolkte lucht op de achtergrond. De foto's worden ook in zwart-wit weergegeven. Een ander motief toont alleen de fles op een marmeren plaat en staat voor een bewolkte lucht. In tegenstelling tot het eerste motief, waarop alleen de letters op de fles op de voorgrond vervaagden, vinden we hier ook de slogan: "Bvlgari" staat boven de fles in de lucht en "The New Fragrance" eronder in marmer.