Het verlangen naar verre vakanties in combinatie met natuurlijk vrouwelijk schoon
Net als bij de lancering van 4711 en Otto Kern is de reclamecampagne van Mäurer & Wirtz voor Betty Barclay Oriental Bloom uitstekend doordacht.
Te midden van de hectische straten van Marrakech, Marokko, is een riad met mozaïek versierde muren, decoratieve fonteinen en een zwembad het perfecte toevluchtsoord voor ontspanning en rust. De geur van Betty Barclay Oriental Bloom symboliseert dromen en loskomen van de drukte van alledag om terug te keren naar de eigen rust.
Achter de campagne staat het mode- en lifestylebedrijf Mäurer & Wirtz. Het bedrijf is opgericht in 1845 en slaat een brug tussen traditie en moderniteit, wat heel duidelijk naar voren komt in de reclamecampagne voor Betty Barclay Oriental Bloom.
Mäurer & Wirtz stapte in 1992 met Betty Barclay in de licentiebusiness en is nu nummer drie onder de Duitse parfumproducenten. Betty Barclay is een modebedrijf voor de moderne vrouw die zelfverzekerd haar vrouwelijkheid combineert met haar emotionele sensualiteit. De extravagante geurcomposities van het merk stralen feminisme, romantiek en speelsheid uit en begeleiden jonge vrouwen in hun dagelijkse leven.
Het doel van het merk Betty Barclay is om deze levenshouding over te brengen via haar geuren. Met de verschillende geuren van Betty Barclay kan elke vrouw de facetten van haar eigen persoonlijkheid benadrukken. Naast Betty Barclay Oriental Bloom heeft Mäurer & Wirtz nog twaalf andere geuren gecreëerd onder het merk Betty Barclay, zoals Beautiful Eden, Bohemian Romance, Brilliant Woman en Tender Blossom. Naast Betty Barclay brengt het bedrijf andere bekende geurmerken op de markt, zoals 4711, s.Oliver, Sir Irish Moss en Tosca.