Speels, zomers en positief - zo promoot Betty Barclay Pure Pastel Lemon
Betty Barclay Pure Pastel Lemon maakt deel uit van een kleine reeks geuren die in 2017 als duopartner de sierlijke geur Pure Pastel Mint produceerde en het jaar daarop nog twee andere geuren: Pure Pastel Rose en Peach. Sindsdien delen de vier geuren het puristische, lenteachtige flaconontwerp.
Pure Pastel Lemon deelt de even kleurrijke reclamecampagne met Pure Pastel Mint. De reclamecampagne voor deze eerste geuren speelt, net als de flacons, met de lenteachtige pastelkleuren en de warme seizoenen. Net als bij de geuren worden de dominante kleuren ook in combinatie gepresenteerd. Het gebruik van speelse accessoires is ook een handelsmerk van de campagnes van Betty Barclay Pure Pastel Lemon. Zomerse accenten zoals bloemen, kleurrijke rietjes en pinwheels maken het beeld van een warme zomerdag compleet en zetten de flacons in scène. De campagnes voor de volgende geuren spelen ook met rekwisieten zoals rozenblaadjes en perziken, die de geurnoten weerspiegelen.
Hoewel dergelijke kleurrijke, zomerse details altijd te vinden zijn in de printcampagnes en reclamefilmpjes van Betty Barclay, maakt het modehuis geen gebruik van de gebruikelijke bekende reclamegezichten. De modellen roepen de vreugde van het leven op met een bijzonder positieve uitstraling in scènes op het strand of in velden met verse bloemen. Een speels scenario met te grote rietjes en snoepjes maken van de campagnes voor de eerste twee geuren een uniek beeld dat het jonge imago van de geuren benadrukt. De kleuren van Betty Barclay Pure Pastel Lemon en Mint lopen door de hele campagne, van de omgeving tot de kleding en de gebruikte accessoires, en geven het product vakkundig weer.